79 948 läst · 136 svar
80k läst
136 svar
Diskmaskinen diskar inte rent - har gjort "allt".
Det behöver faktiskt inte betyda någonting, det kostar ganska mycket att miljömärka produkter. Så lidl kan vara precis lika miljövänliga, men mer kostnadsmedvetetna.M Marcussjogren skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 073 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 073 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 283 inlägg
Är det så, då är vi nära också, vi köper billigaste tabletterna, kör alltid på 30min programmet, kör man ECO, då blir den aldrig klar! Då maler den i över 3timmar.
Har en väl som hade problem med maskinen, fick den lagad, han som gjorde jobbet sa att man alltid skulle köra med Yes platinum så skulle det aldrig mer blir problem, dyrare med bättre.
Har en väl som hade problem med maskinen, fick den lagad, han som gjorde jobbet sa att man alltid skulle köra med Yes platinum så skulle det aldrig mer blir problem, dyrare med bättre.
Jag tror jag ser problemet!
... det står ”Bosch” istället för ”Miele” på fronten
... det står ”Bosch” istället för ”Miele” på fronten
Med tanke på reservdelspriserna på miele så är det mycket sällan lönt att reparera.
Det där med diskmedel är inte så enkelt som vissa vill få det till. Kolla först hårdheten på vattnet. Har man hårt vatten är nog tabletterna jättebra, men använder man det där jag bor får man problem efter ett tag pga för mycket diskmedel. Och det är ju inte som att det är enkelt att dela dem på mitten. Vi kör ICA Basic/ COOP Xtra (samma diskmedel) i låg dos, men har då extremt mjukt vatten.
För er som älskar att diska i ECO läge, så hade vi en fin upplevelse innan vi för evigt gick över till högsta temperatur. Detta är en cylindamaskin. den slutade att ta in vatten som den skulle, såklart var vattensensorhålet fyllt med fett som inte lösts upp i lågtempprogrammet eco. fick rengöra o sedan gick den igen. Det som däremot var mindre trevligt var att i luckan som har en fläkt för o torka disk hade det växt till sig en SVAMP som säkert va 20cm i diameter. sjukt äckligt!! söker man på det så har alla maskiner problem med att sporer bakterier osv inte dör vid den låga temp på 50grader. så detta kan hända.
"Monterat isär spolarmarna och gjort rent (flera gånger), inkl. inloppet till överkorgen"
Hur ser gummipackningen på spolarmen ut?
På min Siemens (Borsch) var det gummipackningen till den övrespolarmen som vittrat bort helt, gav då ett lika "spännande" diskresultat som din maskin.
Hur ser gummipackningen på spolarmen ut?
På min Siemens (Borsch) var det gummipackningen till den övrespolarmen som vittrat bort helt, gav då ett lika "spännande" diskresultat som din maskin.
Beror på modell, visa kan programmeras om till att starta med senast använda program. Titta i bruksanvisningen. Detta gäller inte bara Bosch/Siemens utan flera andra märken.Kloge skrev:
Har bara kört 2 maskiner än så länge, det blir rent och luktar verkligen inget.major_tom skrev:
Vi har tidigare kört med Yes platinum, men glas och muggar luktade alltid lite parfym, det är skönt att slippa.
Så än så länge är jag väldigt nöjd.