Rum under renovering med vita skåp, bruna paneler, böcker, taklampa, skyddspapp och elkabel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!

vet någon om det är möjligt att byta ut en dimmer mot ett vanligt eluttag?

Men självklart.
Men du måste få dit mer tråd, nolla och skyddsjord finns nog inte bakom dimmer men hur ska du styra den lampa som är kopplad till dimmern?
Protte

@
prototypen prototypen skrev:
Men självklart.
Men du måste få dit mer tråd, nolla och skyddsjord finns nog inte bakom dimmer men hur ska du styra den lampa som är kopplad till dimmern?
Protte
Finns uttag och strömbrytare i ett. Men då torde de bli utanpåliggande lösning....

• Gilla
ByggareBobOlle
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Men självklart.
Protte
Jag har en lampa i hallen som är på/av, denna är dimmer och klickbar. Kanske kan man ordna båda lösningarna i ett?

@
ByggareBobOlle ByggareBobOlle skrev:
Jag har en lampa i hallen som är på/av, denna är dimmer och klickbar. Kanske kan man ordna båda lösningarna i ett?
Du menar att det är två strömbrytare till samma lampor och att du egentligen vill byta ut en strömbrytare till ett eluttag?

@ @ndreas skrev:
Du menar att det är två strömbrytare till samma lampor och att du egentligen vill byta ut en strömbrytare till ett eluttag?
Ja.

Det borde rimligen finnas enklare sätt att ordna ström till det där än att ha ett uttag mitt på väggen?

S Stefan1972 skrev:
Det borde rimligen finnas enklare sätt att ordna ström till det där än att ha ett uttag mitt på väggen?
Vart ska strömmen komma ifrån då? Jag kommer ha en inbyggd garderob. Finns inga andra uttag.

En hall med vit inbyggd förvaring, en bänk, elcentral, och kablar på väggen.
Skapa konto
Renovering pågår, hyllor och garderober installeras, rummet täckt med skyddspapper, sparsam inredning synlig.
Skapa konto

Det går väl att dra direkt från centralen lite snyggt ner efter vägg och sockel? Är ju inget mer jobb än att dra fram alla tåtar till en dosa..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.