Vad säger regelverket om eluttag dikt an mot en elcentral/normcentral? Är det ok att endast använda FQ eller måste det vara en kapsald kabel, exvis eqlq, en liten bit in i centralen?
 
Om uttaget sitter helt dikt emot, alltså typ mindre än 1mm glipa ser iaf inte jag problem att använda ex FQ. Finns mga ställen där liknande installationer görs från ex mellan dikt kopplingsdosar osv.
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle dock råda att man sätter på en liten bit av tex kabelskal eller dyl för att reducera risken för skavd isolering.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.