Vad säger regelverket om eluttag dikt an mot en elcentral/normcentral? Är det ok att endast använda FQ eller måste det vara en kapsald kabel, exvis eqlq, en liten bit in i centralen?
Om uttaget sitter helt dikt emot, alltså typ mindre än 1mm glipa ser iaf inte jag problem att använda ex FQ. Finns mga ställen där liknande installationer görs från ex mellan dikt kopplingsdosar osv.