Hej som du ser på filmen dimmar inte dimmern utan ljuset är konstant. Vrider jag lite till släcks ljuset. Men denna dimmer har fungerat tidigare. Det var efter ca 2 år som problemet uppstod. Googlade fram att det kan ha med säkring i själva dimmer att göra. Låter det rimligt eller har någon annan förklaring? Hur byter man säkring?
Mvh Per
Mvh Per
Du har inte bytt ut själva belysningen som dimmern styr till exempelvis led lampor?
Alltså klassiska glödtrådslampor. I så fall är det dimmern som är trasig. Den kan inte repareras utan måste bytas ut. Det kan du göra själv om du har "nödvändig kännedom", vilket forumet hjälper dig att få om du inte redan har det.
Hej! Vilket märke är din dimmer?Högalid skrev:
Hej som du ser på filmen dimmar inte dimmern utan ljuset är konstant. Vrider jag lite till släcks ljuset. Men denna dimmer har fungerat tidigare. Det var efter ca 2 år som problemet uppstod. Googlade fram att det kan ha med säkring i själva dimmer att göra. Låter det rimligt eller har någon annan förklaring? Hur byter man säkring?
Mvh Per
Ser du har en likadan ”pigg” att fästa dimmerratten (”knappen”) på som jag har. Ser ut som en halvmåne i ”profil” rakt utifrån, gjord i vit plast. Denna är grövre än alla andra jag har som är svarta och tunnare. ”Ratten”/knappen är paj och jag söker en ny men hittar bara de avsedda för svarta, tunnare ”pigg”.
Vilket märke är det på din dimmer? Står ej på min.
Mvh R
Klicka här för att svara