Hej,
Har idag några Dimmax 500c som jag skall byta ut när ny led belysning kommer upp. Frågan är om jag skall fortsätta med motsvarande dimmax för LED, vilken isf? Eller rekommenderar ni nån annan dos variant.

Mvh Mattias
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hej,
Har idag några Dimmax 500c som jag skall byta ut när ny led belysning kommer upp. Frågan är om jag skall fortsätta med motsvarande dimmax för LED, vilken isf? Eller rekommenderar ni nån annan dos variant.

Mvh Mattias
Med risk för att verka tjötig rekommenderar jag Plejd som många andra. Nackdelen är att du behöver dra fram en nolla till puckarna om det inte redan finns i dosan.
Schneider har en dosdimmer som inte kräver nolla men jag har fått lite blandat resultat med de ljuskällor jag har provat. De fungerar men har problem med att dimra ner tillräckligt mycket med vissa ljuskällor.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Tack men nej tack....har redan Philips Hue och z-wave system. Så blandar inte in mer nu. Philips Hue kör jag bara en del av belysningen. Z-wave de jag vill/behöver styra.
 
Tar tillbaka måste fan rita upp vilket ekosystem jag vill komplimentera mitt z-wave och har med..hahahha Frugan vill ha tryckknapp kvar så mkt som möjligt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.