Hej

Jag har en Dimmax 500C till kökslampan (15w*30) som nu efter fyra år fått frispel.
Den dimmar konstant upp och ner vad jag än gör.
Har kopplat ur den och tillbaka för att se om det hjälpte men nej,
så jag tänker att den e kaputt och skall ersätta den.. för ngt annat trix att fixa den vet jag inte.
Nu verkar den ha utgått som det ser ut, vilken annan dosdimmer utan nolla(ej krav) skulle ni vilja rekommendera

Tackar för svar

Mvh Marcus
 
den andra produkten som Bo länkar till ska klara 450W och det är väl precis den lasten som nominellt ansluts, så det borde kunna fungera! även om det inte är optimal – utifall den nu håller vad den utlovar:
Schematisk illustration av TRUMPs DIMMAX 450 S elektronisk ljusdimmer med specifikationer för max 450W last.

kan månne denna spanska dosdimmer betvinga de svenska strömmarna? den klarar något högre maxlast (500W glödljus) och har lite nättare fysisk dimension (och lägre pris) men jag har ingen egen erfarenhet av den:

https://dinuy.com/en/products/dimmers/incandescent-halogen-lamps/dimmer-re-pla-001-dinuy/

som finns t.ex. hos: https://www.amazon.se/Dinuy-Dimmer-500-halogenglödlampa-350/dp/B01N7FLM26
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.