2 476 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Dimma 36 parallellkopplade glödlampor
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 838 inlägg
Ja en gammal TRIAC-dimmers från 80-90 talet var inte så stabila, men moderna med micropocessor som Plejd o Vadsbro är hur stabila som helst, man kan dimma ner till noll utan problem utan flimmer och med glödljus kan man dimma upp från 0-100% , men med Led med inbyggd drivdon startar inte förän vid 8-10% sen kan man dimma till 0 igen. Däremot en direkt driven 230V Ledstrip funkar det.Bo.Siltberg skrev:
Klicka här för att svara
