Jag har EON som nätägare och behövde inte flytta ut nått i ett fasadmätarskåp då jag skaffade min anläggning iaf
Huvudsäkringarna och elmätaren är i källaren och mitt i huset. EON kommer inte åt de om jag inte är hemma.
Fast det är klart att de kan ju ha ändrat på sina rutiner
Vi fick flytta ut våran servissäkring och mätare när vi byggde om.
Men det varierar säkert, dom brukar vara måna om det görs iaf. Men det är kanske bara vid ombyggnationer.
Vi rev kåken som stod där och byggde nytt.
Vi fick flytta ut våran servissäkring och mätare när vi byggde om.
Men det varierar säkert, dom brukar vara måna om det görs iaf. Men det är kanske bara vid ombyggnationer.
Vi rev kåken som stod där och byggde nytt.
Det man hört förr var att man ville ha servisskåp ute var väl för att kunna göra avläsning lätt.
Men idag är ju mätarna fjärravlästa.
Så jag kan inte se varför flytta ut det.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.