Skall bygga väggbyggt växthus på en altan (som är på 2 m höjd från mark) så det måste bli stabilt!
Balklaget där trallen skruvas i, kommer vara 45 x170 reglar.
Men min fråga är om de balkar som bär upp bärlagret är kraftiga nog?
Tänkt 45 x170 mm även här…detta då jag har svårt att få tag i tillräckligt långa 45 x190
som annars va det som va planerat. ( bara är så)
Se skiss på avstånd som gäller.
Är 170 ok ?
Balklaget där trallen skruvas i, kommer vara 45 x170 reglar.
Men min fråga är om de balkar som bär upp bärlagret är kraftiga nog?
Tänkt 45 x170 mm även här…detta då jag har svårt att få tag i tillräckligt långa 45 x190
som annars va det som va planerat. ( bara är så)
Se skiss på avstånd som gäller.
Är 170 ok ?
Jag hittar bara på Beijer med deras hutlösa priser.K kniv skrev:
Fanns 170 regel på Byggmax så vi tog hem dessa, (får användas till annat om jag måste ha 195)
Men frågan är om 170 ör ok.
De guider jag hittar om dimensionering säger att jag med 170 regel kan ha 3,2 m spann.
Jag har som mest 2 m
Med tanke på att detta är bärlinorna,
Skall jag följa guiden behövs knappt mittenlinan, o bara köra 170.
Men så är det ju detta med att det skall stå ett växthus i glas som gör mig så nojig...
Det kommer vi göra.Z z_bumbi skrev:
Till o med 3 st
Två under självaste växthusväggen, och en 5 cm till sidan.,
Detta då vi vill ha olika golv inne och ute i växthuset.
Men min fråga är ang de reglar som är under bärlinorna!
Eller använder jag fel ord kanske..
(De i mitt fall tre reglar som bär upp reglarna som trallen fästs i,)
Klicka här för att svara
