16 382 läst ·
109 svar
16k läst
109 svar
Detta är rödmögel eller hur?
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Nej det är inget överhuvudtaget som ser ut som asbest på dina bilder. Ser inte ut som mögel heller om jag ska vara ärlig, men ser lite smutsigt ut. Jag hade gjort en rejäl städning medelst klorin om det hade varit mitt hem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 196 inlägg
Nej, så är det inte.M Jenna Tengvall skrev:
Man behöver röka och utsättas för höga halter asbestdamm under några årtionden för att få de asbestrelaterade lungsjukdomarna. Asbestdamm uppstår när man sågar i asbest, slipar asbest eller något annat liknande. Du behöver inte vara orolig för att du eller barnen får asbestrelaterade lungsjukdomar av att leva i en lägenhet.
Tack snälla!!BirgitS skrev:
Nej, så är det inte.
Man behöver röka och utsättas för höga halter asbestdamm under några årtionden för att få de asbestrelaterade lungsjukdomarna. Asbestdamm uppstår när man sågar i asbest, slipar asbest eller något annat liknande. Du behöver inte vara orolig för att du eller barnen får asbestrelaterade lungsjukdomar av att leva i en lägenhet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 196 inlägg
Det var väl mer en fråga om hur det känns.M Jenna Tengvall skrev:
Duschdraperier behöver torka luftigt och köras i tvättmaskin då och då.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 196 inlägg
Menar du att du inte vill röra det du tror är mögel eller att det tar emot fysiskt när du faktiskt rör det?M Jenna Tengvall skrev:
I det första fallet får du stålsätta dig och tvätta fingret direkt efter att du har känt på det.
I det senare fallet låter det ju inte som rödmögel eftersom just slemmighet är typiskt för rödmögel.
Om det inte ens ser slemmigt ut i det andra rummet så är det inte något rödmögel där eftersom slemmighet är typiskt för rödmögel.M Jenna Tengvall skrev: