M
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, dessutom är asbest ofarligt så länge man låter det vara ifred.
Inte på någon utav alla som jag lagt upp? Är det helt säkert nu så att jag kan släppa det ?

BirgitS
Ja, släpp det.
Asbest ger inte heller några symtom nu.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, dessutom är asbest ofarligt så länge man låter det vara ifred.
jag förstår .. men finns det någonting som liknar asbest utav alla bilder som jag lagt upp? Är det helt säkert nu så att jag kan släppa det ?

BirgitS
Jag ser inte till någon asbest.

M
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, släpp det.
Asbest ger inte heller några symtom nu.
ja men det är absolut inte det som det gäller, om man blivit utsatt för asbest måste man så fort som möjligt kontakta vården för att så mycket som möjligt förhindra de sjukdomar som kan komma utav det

• Gilla
  • Haha
SofiaPdtrAvilaHenriksson och 1 till
  • Laddar…
M
BirgitS BirgitS skrev:
Jag ser inte till någon asbest.
inte på någon utav mina bilder? Inte ens i liknelse?

• Gilla
Soldan
  • Laddar…
JanneJanne123
Nej det är inget överhuvudtaget som ser ut som asbest på dina bilder. Ser inte ut som mögel heller om jag ska vara ärlig, men ser lite smutsigt ut. Jag hade gjort en rejäl städning medelst klorin om det hade varit mitt hem.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
ja men det är absolut inte det som det gäller, om man blivit utsatt för asbest måste man så fort som möjligt kontakta vården för att så mycket som möjligt förhindra de sjukdomar som kan komma utav det
Nej, så är det inte.
Man behöver röka och utsättas för höga halter asbestdamm under några årtionden för att få de asbestrelaterade lungsjukdomarna. Asbestdamm uppstår när man sågar i asbest, slipar asbest eller något annat liknande. Du behöver inte vara orolig för att du eller barnen får asbestrelaterade lungsjukdomar av att leva i en lägenhet.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Du svarade aldrig på om det du tror är rödmögel är slemmigt, klibbigt eller geléartat.

• Gilla
Moa lind
  • Laddar…
M
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej det är inget överhuvudtaget som ser ut som asbest på dina bilder. Ser inte ut som mögel heller om jag ska vara ärlig, men ser lite smutsigt ut. Jag hade gjort en rejäl städning medelst klorin om det hade varit mitt hem.
Tack snälla människa

M
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, så är det inte.
Man behöver röka och utsättas för höga halter asbestdamm under några årtionden för att få de asbestrelaterade lungsjukdomarna. Asbestdamm uppstår när man sågar i asbest, slipar asbest eller något annat liknande. Du behöver inte vara orolig för att du eller barnen får asbestrelaterade lungsjukdomar av att leva i en lägenhet.
Tack snälla!!

M
BirgitS BirgitS skrev:
Du svarade aldrig på om det du tror är rödmögel är slemmigt, klibbigt eller geléartat.
Ja, det som är inne i badrummet ser ut så (så såg det även ut på mitt förra duschdraperi, inte klokt så dum jag var, jag trodde att det var rost eller att vatten med mycket kalk i såg ut så)

BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
Ja, det som är inne i badrummet ser ut så (så såg det även ut på mitt förra duschdraperi, inte klokt så dum jag var, jag trodde att det var rost eller att vatten med mycket kalk i såg ut så)
Det var väl mer en fråga om hur det känns.

Duschdraperier behöver torka luftigt och köras i tvättmaskin då och då.

M
BirgitS BirgitS skrev:
Det var väl mer en fråga om hur det känns.

Duschdraperier behöver torka luftigt och köras i tvättmaskin då och då.
det tar emot när man rör dem.
Tack, det visste inte jag

BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
det tar emot när man rör dem.
Menar du att du inte vill röra det du tror är mögel eller att det tar emot fysiskt när du faktiskt rör det?
I det första fallet får du stålsätta dig och tvätta fingret direkt efter att du har känt på det.
I det senare fallet låter det ju inte som rödmögel eftersom just slemmighet är typiskt för rödmögel.
M Jenna Tengvall skrev:
Ja, det som är inne i badrummet ser ut så (så såg det även ut på mitt förra duschdraperi,
Om det inte ens ser slemmigt ut i det andra rummet så är det inte något rödmögel där eftersom slemmighet är typiskt för rödmögel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.