16 382 läst ·
109 svar
16k läst
109 svar
Detta är rödmögel eller hur?
nej jag menar att det tar emot när jag rör det/geggar till sejBirgitS skrev:
Menar du att du inte vill röra det du tror är mögel eller att det tar emot fysiskt när du faktiskt rör det?
I det första fallet får du stålsätta dig och tvätta fingret direkt efter att du har känt på det.
I det senare fallet låter det ju inte som rödmögel eftersom just slemmighet är typiskt för rödmögel.
Om det inte ens ser slemmigt ut i det andra rummet så är det inte något rödmögel där eftersom slemmighet är typiskt för rödmögel.
Det rödaktiga på duschdraperiet brukar vara hud och tvålrester. Det blir också den färgen. Det är ofarligt. Men tvätta draperiet.
Samma sak när tvål/hud hamnar på kakel och annat. Skura rent.
Samma sak när tvål/hud hamnar på kakel och annat. Skura rent.
Är ni pollenallergiker så blir ju vädring kontraproduktivt. Då bör du snarare skaffa en luftrenare och hålla rutorna stängda. Men bvc och vårdcentralen bör ju kunna reda ut eventuellt allergi med ett enkelt prick-test.
Hur upplever du luften inomhus när du varit borta en dag eller så utan att vädra? Man brukar ju känna på lukten om det är unket och mögligt.
Småfläckarna på bilderna tyder bara på dålig städning, borde vara enkelt att få bort all lös smuts med lite såpavatten och lite handkraft, och missfärgningar kan man bleka bort eller måla över om det stör.
Hur upplever du luften inomhus när du varit borta en dag eller så utan att vädra? Man brukar ju känna på lukten om det är unket och mögligt.
Småfläckarna på bilderna tyder bara på dålig städning, borde vara enkelt att få bort all lös smuts med lite såpavatten och lite handkraft, och missfärgningar kan man bleka bort eller måla över om det stör.
Har du hittat svartmögel och rödmögel så skulle jag flytta direkt.M Jenna Tengvall skrev:[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Bifogar 5 bilder. 4 från badrummet och 1 från tv-rummet. Jag och barnen är helt nyinflyttade här från månadsskiftet. Har hittat svartmögel i träet under vasken och nu detta som jag tror är rödmögel , är det det? Och vad ska jag göra/vad kan jag begära från hyresvärd? Tack på förhand.
Mvh
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 091 inlägg
...och det är hittills ingen i tråden som hållit med om att någon av bilderna föreställer mögel.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg