T twoody skrev:
Nej det är ju inte sant.
Jo, det finns i luften överallt, det sätter sig alltid någonstans i väggar, kanske lite i isoleringen eller kanske som en liten svart fläck på kaklet i duschen, där tvättar man normalt bort det. Helt ofarligt i de vanliga koncentrationerna.
Du har det garranterat i ditt hus, så det är bara att flytta.
Men innan dess, sluta att skrämma upp folk för något som är normalt förekommande i små mängder överallt.

• Gilla
  • Älska
Hep och 5 till
  • Laddar…
Kan det kanske vara parkslide? I så fall borde det räknas som dolt fel.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
G guggen skrev:
Jo, det finns i luften överallt, det sätter sig alltid någonstans i väggar, kanske lite i isoleringen eller kanske som en liten svart fläck på kaklet i duschen, där tvättar man normalt bort det. Helt ofarligt i de vanliga koncentrationerna.
Du har det garranterat i ditt hus, så det är bara att flytta.
Men innan dess, sluta att skrämma upp folk för något som är normalt förekommande i små mängder överallt.
Vem skrämmer jag upp, sluta far med osanningar istället.

BirgitS
T twoody skrev:
Ts skriver i sitt först inlägg att hen har hittat svartmögel.
Så du menar att om man får mögel i diskbänkens träskiva så flyttar man i stället för att byta ut bänkskivan?

• Gilla
  • Haha
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Naturligtvis skrämmer du på ett osakligt sätt upp den mögelrädde när du skriver att du skulle flytta direkt vid mögelförekomst.
T twoody skrev:
Har du hittat svartmögel och rödmögel så skulle jag flytta direkt.

• Gilla
Gunnish och 3 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
vad är osanningar? Mögelsporer finns i luften hela tiden, det är först när de blir bofasta och får mat och växer på sig lite man kan se det. Det är inte farligt i sig utan det är mängderna som gör det farligt. En prick påverkar inget men däremot stora utbrott som växer okontrollerat ger koncentrationer som gör att man påverkas av det. Sen finns det ju olika sidor av det också så klart, Det finns de som inte märker av det alls medans vissa reagerar på låga halter. Men långt ifrån alla och de flesta hanterar det utan besvär.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så du menar att om man får mögel i diskbänkens träskiva så flyttar man i stället för att byta ut bänkskivan?
Jag skulle tveklöst nöja mig med att enbart tvätta bort möglet om skivan i övrigt var som jag önskade.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle tveklöst nöja mig med att enbart tvätta bort möglet om skivan i övrigt var som jag önskade.
Ja, jag skulle ju göra så också om inte träet är gravt vattenskadat men om man nu är rädd för mögel som twoody så blir man kanske lugnare av att byta ut skivan.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag börjar ana ugglor i mossen då TS påstår sig vara omedveten om vad korsdrag är eller att man kan tvätta ett duschdraperi…
Okej. Bra att du anar ugglor för att man inte är lika påläst som andra ,

M Jenna Tengvall skrev:
Okej. Bra att du anar ugglor för att man inte är lika påläst som andra ,
Tyvärr finns det många lustigkurrar som leker i forum och då gäller det att vara på sin vakt. En vuxen med tre? barn brukar veta vad korsdrag är, jag hoppas jag har fel för jag gillar inte troll.

M
Tyvärr finns det många lustigkurrar som leker i forum och då gäller det att vara på sin vakt. En vuxen med tre? barn brukar veta vad korsdrag är, jag hoppas jag har fel för jag gillar inte troll.
vad sjutton är troll?? Vet du? Jag är varken teknisk eller kunnig om saker som jag frågat om här inne, därav att jag ställt frågor. Är varken mindre begåvad eller annat för att jag inte vet.
Tror inte att alla har koll på allt, och att korsdrag och att duschdraperi ska in i tvättmaskinen ingår nog inte i grunden av vad man ska veta och hålla koll på. Oavsett, jag gjorde dumt i att ens ställa frågor.

M Jenna Tengvall skrev:
vad sjutton är troll?? Vet du? Jag är varken teknisk eller kunnig om saker som jag frågat om här inne, därav att jag ställt frågor. Är varken mindre begåvad eller annat för att jag inte vet.
Tror inte att alla har koll på allt, och att korsdrag och att duschdraperi ska in i tvättmaskinen ingår nog inte i grunden av vad man ska veta och hålla koll på. Oavsett, jag gjorde dumt i att ens ställa frågor.
Troll är en benämning av någon som jävlas/hittar på och driver med folk på forum/internet. Klart du ska fråga , lär dig så mycket du kan men lita på ”rätt” källor.

M
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, jag skulle ju göra så också om inte träet är gravt vattenskadat men om man nu är rädd för mögel som twoody så blir man kanske lugnare av att byta ut skivan.
hej, det är inte bänksskivan i sej.
Det är inne under vasken där träet är väldigt mörkt, har delat sej och har svart fläckar och prickar längs hela vägen i träet där det delat sej. Jag vet inte hur det kommit dit, hur illa det är eller hur mycket som egentligen är skadat

M
Troll är en benämning av någon som jävlas/hittar på och driver med folk på forum/internet. Klart du ska fråga , lär dig så mycket du kan men lita på ”rätt” källor.
okej, det visste inte jag. Jag har inte den tiden eller tankesätt som krävs för att sitta och lura folk. Ja, jag har förstått att det säkert är lätt att driva med folk och skrämma upp den som är som mest nojig, det är däremot mindre kul.

D
M Jenna Tengvall skrev:
okej, det visste inte jag. Jag har inte den tiden eller tankesätt som krävs för att sitta och lura folk. Ja, jag har förstått att det säkert är lätt att driva med folk och skrämma upp den som är som mest nojig, det är däremot mindre kul.
Vanligt bland troll är också att de använder ett påhittat namn som inte är på riktigt men nästan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.