16 382 läst ·
109 svar
16k läst
109 svar
Detta är rödmögel eller hur?
Jo, det finns i luften överallt, det sätter sig alltid någonstans i väggar, kanske lite i isoleringen eller kanske som en liten svart fläck på kaklet i duschen, där tvättar man normalt bort det. Helt ofarligt i de vanliga koncentrationerna.T twoody skrev:
Du har det garranterat i ditt hus, så det är bara att flytta.
Men innan dess, sluta att skrämma upp folk för något som är normalt förekommande i små mängder överallt.
Vem skrämmer jag upp, sluta far med osanningar istället.G guggen skrev:Jo, det finns i luften överallt, det sätter sig alltid någonstans i väggar, kanske lite i isoleringen eller kanske som en liten svart fläck på kaklet i duschen, där tvättar man normalt bort det. Helt ofarligt i de vanliga koncentrationerna.
Du har det garranterat i ditt hus, så det är bara att flytta.
Men innan dess, sluta att skrämma upp folk för något som är normalt förekommande i små mängder överallt.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
vad är osanningar? Mögelsporer finns i luften hela tiden, det är först när de blir bofasta och får mat och växer på sig lite man kan se det. Det är inte farligt i sig utan det är mängderna som gör det farligt. En prick påverkar inget men däremot stora utbrott som växer okontrollerat ger koncentrationer som gör att man påverkas av det. Sen finns det ju olika sidor av det också så klart, Det finns de som inte märker av det alls medans vissa reagerar på låga halter. Men långt ifrån alla och de flesta hanterar det utan besvär.T twoody skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg
vad sjutton är troll?? Vet du? Jag är varken teknisk eller kunnig om saker som jag frågat om här inne, därav att jag ställt frågor. Är varken mindre begåvad eller annat för att jag inte vet.Jonatan79 skrev:
Tror inte att alla har koll på allt, och att korsdrag och att duschdraperi ska in i tvättmaskinen ingår nog inte i grunden av vad man ska veta och hålla koll på. Oavsett, jag gjorde dumt i att ens ställa frågor.
Troll är en benämning av någon som jävlas/hittar på och driver med folk på forum/internet. Klart du ska fråga , lär dig så mycket du kan men lita på ”rätt” källor.M Jenna Tengvall skrev:vad sjutton är troll?? Vet du? Jag är varken teknisk eller kunnig om saker som jag frågat om här inne, därav att jag ställt frågor. Är varken mindre begåvad eller annat för att jag inte vet.
Tror inte att alla har koll på allt, och att korsdrag och att duschdraperi ska in i tvättmaskinen ingår nog inte i grunden av vad man ska veta och hålla koll på. Oavsett, jag gjorde dumt i att ens ställa frågor.
hej, det är inte bänksskivan i sej.BirgitS skrev:
Det är inne under vasken där träet är väldigt mörkt, har delat sej och har svart fläckar och prickar längs hela vägen i träet där det delat sej. Jag vet inte hur det kommit dit, hur illa det är eller hur mycket som egentligen är skadat
okej, det visste inte jag. Jag har inte den tiden eller tankesätt som krävs för att sitta och lura folk. Ja, jag har förstått att det säkert är lätt att driva med folk och skrämma upp den som är som mest nojig, det är däremot mindre kul.Jonatan79 skrev:
Vanligt bland troll är också att de använder ett påhittat namn som inte är på riktigt men nästan.M Jenna Tengvall skrev: