16 382 läst ·
109 svar
16k läst
109 svar
Detta är rödmögel eller hur?
snälla berätta hur jag skapar korsdrag, gör vad som helst!BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg
Besökt vårdcentralen?M Jenna Tengvall skrev:
Det har ju varit mycket pollen i luften senaste månaden och det kan ge upphov till astma (hosta), täppta näsor samt röda och kliande ögon. En flytt brukar dessutom leda till att det blir en massa damm (pappers- och textildamm) i luften under packning och uppackning, vilket gör det hela värre.
jag önskar verkligen att du har rätt. Ja jag var i kontakt med BVC i morse och bokade tid.BirgitS skrev:
Besökt vårdcentralen?
Det har ju varit mycket pollen i luften senaste månaden och det kan ge upphov till astma (hosta), täppta näsor samt röda och kliande ögon. En flytt brukar dessutom leda till att det blir en massa damm (pappers- och textildamm) i luften under packning och uppackning, vilket gör det hela värre.
Jag är så trött på allt som har med mögel att göra, jag växte upp i ett hus under 18 år som var mögelskadat (jag och mormor visste inte) men andra kände det och sa inget. Därav fixar jag inte mer av den varianten
FelpostM Jenna Tengvall skrev:[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Bifogar 5 bilder. 4 från badrummet och 1 från tv-rummet. Jag och barnen är helt nyinflyttade här från månadsskiftet. Har hittat svartmögel i träet under vasken och nu detta som jag tror är rödmögel , är det det? Och vad ska jag göra/vad kan jag begära från hyresvärd? Tack på förhand.
Mvh[/QUOT
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg
För snabbast utvädring öppna så många fönster du kan. Men Alfredo har helt rätt i att det blir korsdrag om man öppnar ett fönster på ena sidan av huset och ett på andra, ordet betyder att det drar på tvären (på kors) genom huset.M Jenna Tengvall skrev:
Tillägg:
Om det är dålig ventilation i lägenheten, vilket är vanligt i gamla dåligt underhållna lägenheter så måste man ha öppna fönster när det är varmt ute.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 203 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 203 inlägg