M
BirgitS BirgitS skrev:
Om du har korsdrag i lägenheten så sjunker eventuella halter av mögelsporer snabbt till ungefär samma nivåer som utomhus. Så om 2-åringen hostar lika mycket när det är korsdrag som när det inte är korsdrag så beror det inte på något som är i luften i lägenheten.
snälla berätta hur jag skapar korsdrag, gör vad som helst!

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
hon har haft hosta i 4 veckor men när vi flyttade in så tilltog den oerhört, både mina och hennes ögon är röda och kliar, vi är täppta, och har fått utslag både i ansikte och kropp.
Besökt vårdcentralen?
Det har ju varit mycket pollen i luften senaste månaden och det kan ge upphov till astma (hosta), täppta näsor samt röda och kliande ögon. En flytt brukar dessutom leda till att det blir en massa damm (pappers- och textildamm) i luften under packning och uppackning, vilket gör det hela värre.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
snälla berätta hur jag skapar korsdrag, gör vad som helst!
Öppnar alla fönster.

BirgitS BirgitS skrev:
Öppnar alla fönster.
Eller åtminstone två långt ifrån varandra, typ på varsin sida av lägenheten.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
M
BirgitS BirgitS skrev:
Besökt vårdcentralen?
Det har ju varit mycket pollen i luften senaste månaden och det kan ge upphov till astma (hosta), täppta näsor samt röda och kliande ögon. En flytt brukar dessutom leda till att det blir en massa damm (pappers- och textildamm) i luften under packning och uppackning, vilket gör det hela värre.
jag önskar verkligen att du har rätt. Ja jag var i kontakt med BVC i morse och bokade tid.
Jag är så trött på allt som har med mögel att göra, jag växte upp i ett hus under 18 år som var mögelskadat (jag och mormor visste inte) men andra kände det och sa inget. Därav fixar jag inte mer av den varianten

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Eller åtminstone två långt ifrån varandra, typ på varsin sida av lägenheten.

F
M Jenna Tengvall skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Bifogar 5 bilder. 4 från badrummet och 1 från tv-rummet. Jag och barnen är helt nyinflyttade här från månadsskiftet. Har hittat svartmögel i träet under vasken och nu detta som jag tror är rödmögel , är det det? Och vad ska jag göra/vad kan jag begära från hyresvärd? Tack på förhand.
Mvh[/QUOT
Felpost

M
Ska jag ha 2 öppna på varsin sida utav lägenheten (den är 140 kvm) och genomgående. Hur länge ska de vara öppna, hela tiden?

M
va?? Vilken menar du med bild nr 4??

BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
Ska jag ha 2 öppna på varsin sida utav lägenheten (den är 140 kvm) och genomgående. Hur länge ska de vara öppna, hela tiden?
För snabbast utvädring öppna så många fönster du kan. Men Alfredo har helt rätt i att det blir korsdrag om man öppnar ett fönster på ena sidan av huset och ett på andra, ordet betyder att det drar på tvären (på kors) genom huset.

Tillägg:
Om det är dålig ventilation i lägenheten, vilket är vanligt i gamla dåligt underhållna lägenheter så måste man ha öppna fönster när det är varmt ute.

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson och 2 till
  • Laddar…
M
F Fri som en fågel skrev:
Felpost

Vad menar du? Liknade något på mina bilder som jag har asbest?

• Gilla
Fri som en fågel
  • Laddar…
M
F Fri som en fågel skrev:
Felpost
vill du vara snäll och svara? Blev väldigt orolig utav det som du skrev. Vad menar du? Gäller det någon utav mina bilder??

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
vill du vara snäll och svara? Blev väldigt orolig utav det som du skrev. Vad menar du? Gäller det någon utav mina bilder??
Felpost betyder att personen ångrar sitt inlägg, det var felaktigt sett, tänkt etc.

M
BirgitS BirgitS skrev:
Felpost betyder att personen ångrar sitt inlägg, det var felaktigt sett, tänkt etc.
känns avsiktligt när man vet hur orolig jag är/verkar vara. Finns det någonting på mina bilder som har med asbest att göra??

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
BirgitS
M Jenna Tengvall skrev:
känns avsiktligt när man vet hur orolig jag är/verkar vara. Finns det någonting på mina bilder som har med asbest att göra??
Nej, dessutom är asbest ofarligt så länge man låter det vara ifred.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.