M Jenna Tengvall skrev:
det är bilden tagen uppe i hörnan i tv-rummet där det är hål i tapeten och det röda ”växer” ut
Går det inte att torka bort med en trasa och något lämpligt "allrengöringsmedel"?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
M Jenna Tengvall skrev:
Yes, inte samma bostad
Och om oron kvarstår fast du flyttat är det troligt att det inte är maximal otur med dina bostäder, utan att du har en oro och ångest inför mögel och farliga ämnen som gör att du mår dåligt.
Du behöver inte ha det så här, det finns hjälp att få!

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Går det inte att torka bort med en trasa och något lämpligt "allrengöringsmedel"?
Nej, det går in i väggen och sitter bak i tapet duken

M
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Och om oron kvarstår fast du flyttat är det troligt att det inte är maximal otur med dina bostäder, utan att du har en oro och ångest inför mögel och farliga ämnen som gör att du mår dåligt.
Du behöver inte ha det så här, det finns hjälp att få!
Tack, tack , jag får hjälp men nu är det inte därför som jag la min fråga här.

M Jenna Tengvall skrev:
Tittade du på bilden i vardagsrummet där det börjar växa / komma ut i en utav hörnorna (bredvid sladden)
Det är antagligen någon som borrat hål för sladden och sen inte torkat av tegeldammet innan de smetade dit fog. Ta lite vit färg och måla över bara.

Ser nästan ut som att färgen flagnat och att det röda är under färgen (kabeln).

M
pacman42 pacman42 skrev:
Ser nästan ut som att färgen flagnat och att det röda är under färgen (kabeln).
Men om man tittar där färgen har flagnat både i taket och väggen så är det just så färg gör när mögel sitter bakom (?), och jag tycker att det är konstigt om hela vävtapeten bakom skulle ha blivit röd pga en röd färg som flagnat

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
M Jenna Tengvall skrev:
Men om man tittar där färgen har flagnat både i taket och väggen så är det just så färg gör när mögel sitter bakom (?), och jag tycker att det är konstigt om hela vävtapeten bakom skulle ha blivit röd pga en röd färg som flagnat
Varifrån kommer i så fall fukten?

M
pacman42 pacman42 skrev:
Varifrån kommer i så fall fukten?
Det undrade jag med. Enligt en bekant som tidigare jobbat på Anticimex kan det finnas fuktskador i väggar / övre tak utav många olika anledningar

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson och 1 till
  • Laddar…
Det är troligtvis lort, städa ordentligt så bör det försvinna.

M
F fribygg skrev:
Det är troligtvis lort, städa ordentligt så bör det försvinna.
Vilket av det menar du? Jag är mest orolig över att vävtapeten är öppen och att den är röd med röda fläckar runtom

M Jenna Tengvall skrev:
Vilket av det menar du? Jag är mest orolig över att vävtapeten är öppen och att den är röd med röda fläckar runtom
Gör rent, måla ev om om du inte får bort fläckarna

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M
F fribygg skrev:
Gör rent, måla ev om om du inte får bort fläckarna
jag förstår det men om det är mögel fortsatt där bakom….???

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
M Jenna Tengvall skrev:
jag förstår det men om det är mögel fortsatt där bakom….???
Det finns mögelsporer i princip överallt men dina bilder visar lort

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M
F fribygg skrev:
Det finns mögelsporer i princip överallt men dina bilder visar lort
Lort? Röd lort? Som skulle komma varifrån? Det har suttit tjocka lager damm på olika ställen i lägenheten, dessa har varit svarta och som mossa , det kallar jag lort men detta är något annat. (Flyttade in i torsdags)

• Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.