8 053 läst ·
50 svar
8k läst
50 svar
Det sitter i väggarna svt1
De kunde varit mycket tydligare i programmet med att lagstiftningen förbjuder obehöriga att installera el, men att exemplen som utförs i programmet har som syfte att visa vilka valmöjligheter man har för att dra el i ett gammalt hus utan att förstöra väggar för infälld eldragning eller att någon elektriker spikar upp EKK med plastklammer och fula plastdosor.
Sen vad man som tittare väljer att göra är en annan sak. Men programmet bör vara korrekt i lagens mening, nu fick man verkligen uppfattningen att det var bara att dra Kulo själv och lite underförstått porslinsdosorna med.
Sen vad man som tittare väljer att göra är en annan sak. Men programmet bör vara korrekt i lagens mening, nu fick man verkligen uppfattningen att det var bara att dra Kulo själv och lite underförstått porslinsdosorna med.
Nej jag är vad man skulle kalla hemmapulare och vill tro jag är tillräckligt påläst. Har aldrig hittat en elektriker jag gillar beställarmässigt. Antingen kompetensbrist eller överdebiterande. Men det är väl inte det som tråden handlar om?krillek skrev:
Finns väl en poäng att kräva certifierade utbildningar för vissa saker eller? Kärnkraftsmekande, biltillverkning m.m. Är ju för att minska risken för skada hos tredje part. Någonstans måste gränsen dras o ev skulle man modifiera lagen eller strafsatser, men att jämställa jobbet med att måla med gulockra i filmjölk är patetiskt.
Nja, helt tvärtom i vissa rum, s.k. isolerad miljö som det heter de där rummen som har ojordade uttag.elmont skrev:
Där får man aldrig sätta jordade apparater med jorden ansluten.
Därav förbudet mot att blanda jordade och ojordade uttag i samma rum.
Klicka här för att svara