56 323 läst ·
142 svar
56k läst
142 svar
Det här var lite oväntat dyrt 🤑
Medlem
· Västernorrland
· 2 366 inlägg
Det skulle varit någon slags ironi-smiley efter den kommentaren.S Staffan-N skrev:
(Kom jag fram till efter en tids funderande...😉)
Om jag ska gissa något här så ligger en central del av straffvärdet inte i själv frånvaron av bygglov (så som rubriken säger), utan det faktum att man aktivt ljugit för myndigheten i tillsynsärendet.
Det kan förmodligen göra att man trillar på fel sida om någon skiljlinje mellan vad som är planerad ekonomisk brottslighet vs. korrigerbart misstag. För det låter som det är (motsvarande) förverkande av brottsvinst som ger summan, inte någon sanktionsavgift.
Tänkte att citat-teckena var nogR Räknenisse skrev:Det skulle varit någon slags ironi-smiley efter den kommentaren.
(Kom jag fram till efter en tids funderande...😉)
Om jag ska gissa något här så ligger en central del av straffvärdet inte i själv frånvaron av bygglov (så som rubriken säger), utan det faktum att man aktivt ljugit för myndigheten i tillsynsärendet.
Det kan förmodligen göra att man trillar på fel sida om någon skiljlinje mellan vad som är planerad ekonomisk brottslighet vs. korrigerbart misstag. För det låter som det är (motsvarande) förverkande av brottsvinst som ger summan, inte någon sanktionsavgift.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag beställde ett par paket skruv i förra veckan. Tänkte inte på frakten, hade räknat med att det blir väl en hundring eller så. 474:- kostade frakten, det kom med dhl till dörren efter 4 dagar, för första chauffören hittade inte fram. Skruven kostade 521:-… suck…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är det här för värmekabel och vad skall jag byta till
Vatten & Avlopp -
Varför blir det en röd fläck här?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilka skruvar passar det här vägguttaget?
El -
Ska det vara så här spårigt? (guidekabelreflektion)
Robotgräsklippare -
Altantvätt, varför blir det så här?
Altan & Uteplats