useless useless skrev:
Förstod du Staffans inlägg? Det var en form av ironi riktat åt de som tycker Sverige är onödigt byråkratiskt och dyrt...
Näe, tydligen inte om det skulle vara ironiskt.

S Staffan-N skrev:
"Så tröttsamt och typiskt Sverige sånt kan bara hända här, resten av världen har vettiga regler"
Det skulle varit någon slags ironi-smiley efter den kommentaren.
(Kom jag fram till efter en tids funderande...😉)

Om jag ska gissa något här så ligger en central del av straffvärdet inte i själv frånvaron av bygglov (så som rubriken säger), utan det faktum att man aktivt ljugit för myndigheten i tillsynsärendet.
Det kan förmodligen göra att man trillar på fel sida om någon skiljlinje mellan vad som är planerad ekonomisk brottslighet vs. korrigerbart misstag. För det låter som det är (motsvarande) förverkande av brottsvinst som ger summan, inte någon sanktionsavgift.

R Räknenisse skrev:
Det skulle varit någon slags ironi-smiley efter den kommentaren.
(Kom jag fram till efter en tids funderande...😉)

Om jag ska gissa något här så ligger en central del av straffvärdet inte i själv frånvaron av bygglov (så som rubriken säger), utan det faktum att man aktivt ljugit för myndigheten i tillsynsärendet.
Det kan förmodligen göra att man trillar på fel sida om någon skiljlinje mellan vad som är planerad ekonomisk brottslighet vs. korrigerbart misstag. För det låter som det är (motsvarande) förverkande av brottsvinst som ger summan, inte någon sanktionsavgift.
Tänkte att citat-teckena var nog :D

S Staffan-N skrev:
Tänkte att citat-teckena var nog :D
Det hade de varit, om man orkat klicka på länken och se att det inte var i Sverige... 😄

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det hade de varit, om man orkat klicka på länken och se att det inte var i Sverige... 😄
Det räcker att titta på länken för att se att det inte är i Sverige...

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det räcker att titta på länken för att se att det inte är i Sverige...
Fast då måste man veta att Expressen inte anser att Sverige hör till världen. 😂

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast då måste man veta att Expressen inte anser att Sverige hör till världen. 😂
Solklart för den vane betraktaren...

• Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Jag beställde ett par paket skruv i förra veckan. Tänkte inte på frakten, hade räknat med att det blir väl en hundring eller så. 474:- kostade frakten, det kom med dhl till dörren efter 4 dagar, för första chauffören hittade inte fram. Skruven kostade 521:-… suck…

• Ledsen
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.