Hej, har satt gips i taket och därefter putsat med gips. Nära där en en av skruvarna till gipsskivan sitter har det blivit en röd fläck. Har lagt två lager puts men fortfarande lika tydlig.

Det sitter alltså flera skruvar i gipsskivan men endast detta stället har fått den röda pricken. Gipset är skruvat i en träregel.

Nån som har en bra gissning om vad som händer ?

• Röd fläck på putsat gipstak nära en skruv, omgiven av vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit gipstak med en röd fläck nära en skruv, omgiven av puts. Fläcken är synlig trots två lager puts.
    Skapa konto
  • Gipstak med skarvar delvis spacklade, synliga träreglar och rördragningar, samt fläck nära skruv i hörnet.
    Skapa konto
Det kan vara rostgenomslag, det behöver nämligen inte bli rostfärgat. Kan skruven röra i något som får den att rosta galvaniskt?

pacman42 pacman42 skrev:
Det kan vara rostgenomslag, det behöver nämligen inte bli rostfärgat. Kan skruven röra i något som får den att rosta galvaniskt?
Vad jag vet så rör den endast i gipsskivan och träregegeln. Vet du hur jag kan måla över den fläcken ?

O Otto J skrev:
Vad jag vet så rör den endast i gipsskivan och träregegeln. Vet du hur jag kan måla över den fläcken ?
Spärrfärg.

• Gilla
Otto J
  • Laddar…
Din lokala välsorterade färghandel har fläckisoleringspray i sprayburk, guld att ha hemma👍🏻
Bor du i Göteborg rekommenderar jag Ljungdahls färg som har 3 butiker i Göteborgsområdet som har den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.