E Emanuel01 skrev:
Förstår hur du tänker och det är ju bra tänkt men ibland går det till överdrift. Köpte några vatten kopplingar på lokal vvs firma men jag fick dyrare pris än på Ahlsells listpris.
Comfortbutiken är just ett sådant exempel
Skulle köpa en toastol IFÖ där men de var dyrare än IFÖ’s listpris, åkte till Finspång och det blev nästa 40% billigare

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Polare skulle byta en trasig elktronikmoj på en maskin på Astras line då den stod still. Hyffsat akut då line stod stilla. Ny moj 10k och 2 veckors leveranstid från maskintillverkaren i Italien. Han meckar då isär mojen, och på insidan av locket stod både leverantör och telefonnummer, han åkte de 2 milen till Älvsjö och fick den trasiga delen gratis.
Precis så jag gjorde när en mätapparat, en turbidimeter, slutade fungera på jobbet , vattenlabbet på reningsverket i Kristinehamn , på 80-talet. Öppnade apparaten och upptäckte att en liten spindel hade tagit fel väg över kretskortet och kortslutit en IC-krets. Ringde Hach i Stockholm och gav dem kretsens nummer. De skickade kretsen packad i en t-shirt tillsammans med en lapp som sade att kretsen var så billig attt de inte nändes ta betalt för den för expeditionskostnaden var väldigt mycket mer än kretsens pris. Tog kortet och kretsen till den lokale radiohandlaren som snabbt bytte den medan jag väntade. Pris: en femtilapp i kaffekassan.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Är väl bara gå in å titta? Gigantiskt mycket mer info på car.info iaf.
Det är ungefär samma när det gäller aktuella fordonsdata. car.info har mer detaljer, som oftast inte är så intressanta. T.ex. massor av mått på detaljer på bilen. Sånt kanske kan vara intressant om man letar efter en bil för ett mycket specifikt användningsområde.
Transportstyrelsens websida är mer överskådlig, emrm.

J jbernspang skrev:
Plötsligt känns ju mina 150 kr för två koppar kaffe på Legoland i somras prisvärt… 😁
Ja, herregud - de vet hur man tar betalt 🙈

Tappade spegelglaset på min Audi, kontaktade Audi verkstad ifall de hade ett glas hemma, trodde de skämtade när de ville ha dryga 6000kr för ett nytt glas
Email från bilverkstad med kostnadsförslag för nytt spegelglas, totalt 6102 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Tappade spegelglaset på min Audi, kontaktade Audi verkstad ifall de hade ett glas hemma, trodde de skämtade när de ville ha dryga 6000kr för ett nytt glas
[bild]
Vad kostade ett på eBay eller AUTODOC?

sir_daniel sir_daniel skrev:
Vad kostade ett på eBay eller AUTODOC?
Köpte ett på Mekonomen för ca 340kr, frågade dem vad gör deras glas så speciellt då det är x18 dyrare men fick inget svar😂

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
En genomskinlig tejprulle med Balenciaga-logotyp och texten "Adhesive" i rött, visas som ett modearmband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En tejprulle för 10000:-. Tänk om man skulle råka tejpa slut på frugans armband😱

• Wow
  • Haha
  • Gilla
nikasp och 3 till
  • Laddar…
Purre
klosp11 klosp11 skrev:
[länk]

För en slägga 😆
Gnistfri och gjord för EX-miljöer.
Nu har vi ingen 9kg slägga men vi har andra verktyg på jobbet som är gnistfri då vi jobbar i miljöer som kräver det (biogas).

Fegt! 😂

M munge skrev:
En backspegel kostar väl typiskt 5000-10000. Vilken bil har backspegel för 300?
Gav 500kr backspegel med värme till Volvo C30.

Exostor Exostor skrev:
Har ni noterat vad extra plåtar till en ugn kostar? Om man köper en inbyggnadsugn i billigare segmentet så är det samma pris att köpa en extra ugn med plåtar som att köpa till två plåtar och en långpanna till en ugn. Samma sak med extra hylla eller dörrfack till kylskåpet.
Tyckte mina smeg plåtar va billiga😆. Å kan tipsa om www.reservex.se om man behöver reservdelar till vitvaror hushålsapparater elektronik. Köpt fack å lådor till hyffsade priser tycker ja

• Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Yes, det är ju ett antal butiker jag gärna undviker om jag inte har rejäl tidsnöd. Och som hemmafixare blir man lite trött
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, herregud - de vet hur man tar betalt 🙈
Phew, var där förra sommaren. 70 spänn för en espresso var lite väl…

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Polare skulle byta en trasig elktronikmoj på en maskin på Astras line då den stod still. Hyffsat akut då line stod stilla. Ny moj 10k och 2 veckors leveranstid från maskintillverkaren i Italien. Han meckar då isär mojen, och på insidan av locket stod både leverantör och telefonnummer, han åkte de 2 milen till Älvsjö och fick den trasiga delen gratis.
Ja, det här är ju motsatsen till trådens ämne, men jag har en iaf lite liknande historia.

En kökskran som läckte så illa att jag fick stänga av vattnet till lägenheten innan jag gick ut, men vad f-n var det för fabrikat? Inte Mora/FM Mattson/Grohe eller någon av de vanliga.*) Gick runt med lite foton men hittade ingen som kunde hjälpa mig, och tipset att det inte fanns några riktiga experter "innanför tullarna".

Fick iaf slut napp på bildsök på nätet: Tapwell. Klart som f-n att det skulle vara något designermärke. Hittade telefonnummer till huvudkontoret och ringde, stålsatt för att få ett fyrsiffrigt belopp och åtta månaders leveranstid.

"Hej, jag har en läckande kran här på Kungsholmen. Hur får jag tag på en ny insats?"

"Kungsholmen? Du, vi sitter på Söder. Om du kommer hit så skall du få en gratis. Släng dig på tunnelbanan nu så hinner du innan vi stänger."

Sagt och gjort, och jag fick en ny i näven. Total tid för fix 1 timme eller så. Inklusive restid. ;)

Så de steg lite i min aktning.

*) När jag tar över världsherraväldet så kommer mitt första dekret att vara att allt som har med VVS att göra måste vara tydligt märkt med RSK nummer. På utsidan. Och inget tjafs som försvinner; nej det måste vara gjutet in i detaljen!

• Gilla
MrJozk och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.