36 345 läst ·
451 svar
36k läst
451 svar
Det här väl återigen tjänstemannastyre ☹️ingen tar ansvar.
gjorde vi verkligen det?Magnus Filip skrev:
Brukar jämföra detta med valet om kärnkraften... flera alternativ som ändå säger samma sak..
Ja vi har säkert billig öl från Tyskland..
Eller billig öl från Sverige, såld till Tyskland, som köps av svenskar tillbaka
Sedan har vi kablar mm i marken som ger Europa en massa billig energi som de tackar oss med genom att höja priserna till skyarna..
Jag har aldrig gillat EU.. Men så är jag varken globalist eller för gemenskap mellan länder som inte ger något som gagnar båda länderna jämlikt.
Redigerat av moderator:
Nä men det är unionens fel att dessa direktiv ens existerar.. Och att unionen hotar med olika saker om de inte införs...F fribygg skrev:
Jag ser det som vårat ansvar att välja vettiga företrädare såväl till Riksdag som Parlamentet, sen behöver man inte genomföra allt tok utan kan se till att ha nationella undantag om EP har fått för sej nått som passar på kontinenten men inte i vårat jord och skogsbruk.Maskintok skrev:
Fred och frihandel har alltid varit gynnsamt så det hoppas jag vi kan fortsätta med.
Jo det vore ju trevligt.F fribygg skrev:Jag ser det som vårat ansvar att välja vettiga företrädare såväl till Riksdag som Parlamentet, sen behöver man inte genomföra allt tok utan kan se till att ha nationella undantag om EP har fått för sej nått som passar på kontinenten men inte i vårat jord och skogsbruk.
Fred och frihandel har alltid varit gynnsamt så det hoppas jag vi kan fortsätta med.
Men i detta fall så visste ju egentligen alla politiker vad de drog hem..
EU har inte avsett att ett direktiv från 1979 skulle råda över eller med ett annat från 1992..eftersom Sverige med flera länder valde att ingå 1994 så gjorde man en uppgradering av direktivet 1998..detta antogs hos alla länder.
Sverige valde att driva igenom miljöbalken 1 januari 1999... Så det är här jag anser att felet börjat..
Man har inte haft koll på vad EU ändrat i direktivet samt att miljöbalken var under remiss..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 296 inlägg
Det går ju inte att sköta eller avverka någon skog framöver om man inte får störa någon endaste fågelindivid. Man kan inte heller bygga hus, vindkraftverk, industrier, vägar, gruvor, köra snöskoter eller utöva någon form av friluftsliv eller verksamhet framöver då. Inte heller köra bil eftersom det också stör, skadar och dödar fåglar.
Men det går bra att jaga och döda fåglar, dock inte störa? Var är logiken?
Man undrar ju om de som fattar dessa beslut har någon form av primitiv logik eller om de helt saknar intelligens
Andra länder har i alla fall ständigt något att skratta åt, så längre Sverige håller på att tönta sig såhär!
Men det går bra att jaga och döda fåglar, dock inte störa? Var är logiken?
Man undrar ju om de som fattar dessa beslut har någon form av primitiv logik eller om de helt saknar intelligens
Andra länder har i alla fall ständigt något att skratta åt, så längre Sverige håller på att tönta sig såhär!
fick uppgifter igår om att Skogsstyrelsen inte vet riktigt hur de ska agera i frågan..
Och att det skulle ta 1.5 år innan de hade en plan framåt i detta.
enligt jurist på myndigheten..
Tror jag inte ett dugg på.
Är det något man inte kan eller ska lita på så är det svenska myndigheter..
Och att det skulle ta 1.5 år innan de hade en plan framåt i detta.
enligt jurist på myndigheten..
Tror jag inte ett dugg på.
Är det något man inte kan eller ska lita på så är det svenska myndigheter..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 296 inlägg
Grejen är att du ägnar dig åt kontrafaktisk historieskrivning. Sverige skulle, tack och lov, inte se ut som före EU-inträdet bara för att vi inte hade gått med i EU.Magnus Filip skrev:
Har inte hört ordet tidigare. kontrafaktisk historieskrivning historieskrivning som bygger på antagandet att historien tagit en annan vändning än den verkligaNötegårdsgubben skrev:
Grejen är isf att att du också ägnar dig åt kontrafaktisk historieskrivning.
"Sverige skulle, tack och lov, inte se ut som före EU-inträdet bara för att vi inte hade gått med i EU"
Jo du Einstein, det har du helt rätt i. På 26 år skulle Sverige utan EU givetvis idag inte sett ut som före år 1996, vi hade tagit vår egen väg.
Vad är det som är tack och lov med EU?Nötegårdsgubben skrev:
frihandel?
globaliseringen som gör allt känsligt och dyrt?
miljölagar som påverkar oss på fel sätt då vi redan har hänsyn rejält högre än EU?
Kan inte komma på något med EU som är bra..
Inte heller deras djurhållning eller jordbrukspolitik...
Lycka till att hitta nåt bra med EU...Maskintok skrev: