Jovisst verkar de vara från 60-talet, det lär väl vara distributionen till elmätare, eller?
Det jag undrar är alltså varför man monterat bort diazed-säkringshållarna & co men låter lådorna sitta kvar?
Det jag undrar är alltså varför man monterat bort diazed-säkringshållarna & co men låter lådorna sitta kvar?
Jag tror det är ink servis central och kanske till och med på ink som det har brunnit i......
Kan nog vara både mätt och omätt i dom gamla lådorna.
Kan nog vara både mätt och omätt i dom gamla lådorna.
Vet inte om det är utbytt eller inte, men huset är iaf byggt 1952, och lite mer info kan ni läsa om i första posten.
Idag såg jag att det var mycket sot på gatan ute när jag var ute o kånkade på tvätten (tvättstugan ligger tusen mil borta, känns det som i alla fall, 5 trappuppgångar borta och bortom skadeområdet) så jag blev givetvis nyfiken men utan kamera. Så uppdatering är: De hade rivit bort ALLT på väggen dvs den väggen branden uppstått. Fortfarande svart och smutsigt som fan men pjäserna är borta. De andra väggarna, dvs väggarna med elmätarna på är oröda... vet inte hur de ska göra där, om de bara ska torka av eller om de ska ta hand om den efter när de tagit hand om det området de rivit bort nu. Dörren fortfarande olåst (annars skulle jag ju inte kunnat uppdatera med info
) men åtminstone källardörren är låst. Så utomstående kan inte in o pilla, bara vi som bor här och har entre/huvudnyckel. Så lite halvsäkert är det iaf.... 
Låter som ett bra beslut 
Klicka här för att svara