33 077 läst ·
94 svar
33k läst
94 svar
Det går inte alls förhandla ner boräntan
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag vet inte om det står något i det finstilta men om du blivit av med din flyttrabatt skulle du kunna byta till något annat temporärt och sedan byta tillbaka igen och då få tillbaka flyttrabatten. 
Om man känner att det inte går att förhandla - så är det en stark anledning att byta bank - och inte tvärtom!
Det enda vapnet om man tycker att förhandling inte ger ett resultat som är okej, är att ta sina affärer till nån annan.
SvD skriver om det idag. Konkurrensverket är bekymrat över att bankerna tjänar så bra på bolån vilket tyder på trögrörlighet och låg konkurrens. https://www.svd.se/konkurrensverket...YH1D&utm_medium=email&utm_campaign=2017-02-13
Jag drar det lite till sin spets: Det är nästan så att alla borde byta bank, till och med om nästa bank gav exakt samma villkor som den gamla, bara för att ge den nuvarande incitament att förbättra villkoren något.
Det enda vapnet om man tycker att förhandling inte ger ett resultat som är okej, är att ta sina affärer till nån annan.
SvD skriver om det idag. Konkurrensverket är bekymrat över att bankerna tjänar så bra på bolån vilket tyder på trögrörlighet och låg konkurrens. https://www.svd.se/konkurrensverket...YH1D&utm_medium=email&utm_campaign=2017-02-13
Jag drar det lite till sin spets: Det är nästan så att alla borde byta bank, till och med om nästa bank gav exakt samma villkor som den gamla, bara för att ge den nuvarande incitament att förbättra villkoren något.
Genom facket fick vi -0,7 på listränta hos en bank. Det använde vi på vår befintliga bank. Och sen tillbaka igen till "erbjudandebanken". Och sen tillbaka till befintliga. Det blev -0,86 till slut. Var inte så mycket förhandling direkt, bara att presentera erbjudandet. Men det beror ju på förutsättningar såklart
Det är ju ingen som kollar om man är medlem i facket dock.. haha.
Det är ju ingen som kollar om man är medlem i facket dock.. haha.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden