Hej, alla!

jag och min sambo har köpt ett soldattorp från 17-talet som vi nu bygger till.
Efter rekomendationer från en nära vän valde vi att låta dennes svärfar bygga stommen. Svärfadern är mycket duktig och jag har varit närvarande på bygget nästan alla dagar de varit där. Ägaren, svärfaderns bror, sa inledningsvis att detta skulle bli ett förtroendeuppdrag. Ägaren sa att de skulle fixa med checklistor osv, de skulle även ge oss köpande info om antal arbetade timmar och kostnader för utfört arbete. detta skulle levereras veckovis, varje fredag.

Plattan blev klar och två veckor efter det att vi bad om första avstämningen fick vi en faktura..På plattan. 104.000:- sek. I detta pris såg jag kostnaden för betongen: 28.800:- ex. moms. Jag känner en kille på betongbolaget, han lät mig se den faktura som de skickade till Byggföretaget, ägaren, 17.800:- inkl. moms.
Ägaren konfronterades, han sa att de brukar uppskatta en kostnad och sedan gör man alltid avräkningar på nästa faktura. Han fakturerade mig alltså en kostnad han tog från tomma intet innan han ens själv har fåt fakturan från betongbolaget.

Jag jobbar med människor, jag jobbar med människor som ljuger, jag är utbildad att se människor som inte kan förhålla sig till sanningen. Det jag vet är att han ljuger, men jag vet inte varför.

Totalt har stommen, regelverk+råspont och papp, kostat oss 200.000:- sek och jag litar inte på den mannen ett dugg.
FRÅGA.
Kan jag innan jag betalar den sista fakturan till honom deponera dessa pengar fram tills dess att vi faktiskt har fått en tillfredsställande förklaring och alla papper..timkort fakturor osv.

Är besviken på byggbranschen och tycker inte det är konstigt att svartjobb förekommer.
Tacka ROT och byggbranschen för det.

Tack på förhand för råd och dåd.
har kommit in i en liten depprision men kommer snart ur den igend^_^b

Tobhan skrev:
Det jag vet är att han ljuger, men jag vet inte varför.
Pengar.

Ja, det är väl så enkelt. Jävla människa.

Du behöver inte deponera pengarna, utan bestrid fakturan tills du är nöjd med alla förklaringar/kostnader.

Varna andra för oseriösa företag på ett enkelt sätt! d^_^b

Det finns en del omdömessajter bla. www.rejta.se
Omdömmen som skrivs där syns också när man söker telefonnummer på på Eniro.se

Men det finns ockå omdömessajterna:
www.reco.se
www.dontbuyit.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.