9 372 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
Denna spänningsprovare, bra? eller ...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Alla ca. 24 montörer på "min" firma (inkl. mig) använder den där. Den är bra. Fast man är tvungen att köpa till nya mätpinnar för orginalpinnarna är gigantiska. De passar bara i vägguttag. Fast de är lätta att byta.Mikael_L skrev:
Dock T5-600.
//Patrik
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har en sådan på ingång. Då ska jag säga att han får beställa nya prober också. Men jag ska främst använda den som strömmätning.
Väcker liv i denna tråden med en fråga ang. Fluke T5.
Hur fungerar resistans-läget på denna? Enligt produktbladet "service information" på flukes hemsida finns en tabell vid funktionsprovning
Mätvärde --- Resultat på display
1kΩ --- 998-1012
26Ω --- Summer
300Ω -- Ingen Summer
0Ω ---- -2-2 Summer.
och i produktbladet "instruction card" står det att summern ska låta under 25Ω och inte över 400Ω
Jag blir inte riktigt klok på detta. Men det borde vara så att vid brytning=ingen summer, slutning=summer och motstånd/resistans (1-1kΩ
=mätvärde på displayen.
Fast det är kanske möjligt att det fungerar på detta sätt? Dock är produktbladen otydliga i så fall. Har inget motstånd i närheten att prova med för tillfället.
Samtliga produktblad om T5
http://www.fluke.se/comx/manuals.aspx?locale=sesv&pid=0
Hur fungerar resistans-läget på denna? Enligt produktbladet "service information" på flukes hemsida finns en tabell vid funktionsprovning
Mätvärde --- Resultat på display
1kΩ --- 998-1012
26Ω --- Summer
300Ω -- Ingen Summer
0Ω ---- -2-2 Summer.
och i produktbladet "instruction card" står det att summern ska låta under 25Ω och inte över 400Ω
Jag blir inte riktigt klok på detta. Men det borde vara så att vid brytning=ingen summer, slutning=summer och motstånd/resistans (1-1kΩ
Fast det är kanske möjligt att det fungerar på detta sätt? Dock är produktbladen otydliga i så fall. Har inget motstånd i närheten att prova med för tillfället.
Samtliga produktblad om T5
http://www.fluke.se/comx/manuals.aspx?locale=sesv&pid=0
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden