305 044 läst ·
2 331 svar
305k läst
2,3k svar
Den stora tråden om släp
Kolla danska Variant jag tipsar om i ett antal inlägg bakåt. Blev omkullsnackad vad gällde det mot Fogelsta du kollar på, bl.a. 30 kg mer stål i konstruktionen. Jag klarade mig på 14000 för släp och 60 cm grindar. Jag har kört Humbaur ganska myclet med fullhöga grindar och stör mig som fasen på att inte når nånting från sida och fören.A David9988 skrev:Är på väg att köpa släp och behöver era kloka råd. Användningsområde: villaliv med allt vad det innebär. Lite grus, lite återvinning, lite byggmaterial, lite flyttkartonger. Obromsat för att slippa underhåll. Kvalitet som står sig, men inte överdrivet. Vill ha möjlighet att köpa gallergrind och kapell vid behov
har dessa alternativ nu:
Neptun N7-253 (8.000kr)
[länk]
Niwe 262 (9.000kr)
[länk]
TIKI CS265-R (10.000kr)
[länk]
Fogelsta FS1425 750U (11.000kr)
[länk]
åsikter?
Jag skulle passa mig lite för grus även om jag säkert också kommer att köra liiiiite någon gång. Överlastar man kan det bli trist
Här dagens lass och 60 cm galler, mycket nöjd med att man kan köra med alla varianter. Lämnade fram- och bakgaller hemma men kan ändå köra ris med lastnät och sidogaller när jag lastat av virket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Jag köpte ett FS1425 men kollade även på alla dina alternativ plus variant. Neptun gick bort då det var alldeles för vekt tyckte jag. Efter ett års användning så hade jag nog valt en variant istället, lite längre och lite bredare än mitt FS1425, speciellt längden är lite för kort på FS1425 tycker jag nån cm extra hade vart guld värt när mycket mycket på bygghandeln är 250cm långt vilket exakt är längden på mitt.A David9988 skrev:Är på väg att köpa släp och behöver era kloka råd. Användningsområde: villaliv med allt vad det innebär. Lite grus, lite återvinning, lite byggmaterial, lite flyttkartonger. Obromsat för att slippa underhåll. Kvalitet som står sig, men inte överdrivet. Vill ha möjlighet att köpa gallergrind och kapell vid behov
har dessa alternativ nu:
Neptun N7-253 (8.000kr)
[länk]
Niwe 262 (9.000kr)
[länk]
TIKI CS265-R (10.000kr)
[länk]
Fogelsta FS1425 750U (11.000kr)
[länk]
åsikter?
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
Jag förmodar att telningarna har ombortstigit efter hemkomst. Hade det varit på 70-talet kunde de ha suttit på släpet under hemfärden, jag minns liknande färder från den tiden.nikasp skrev:
Haha, det var lite roligare förr. De har fått åka 20 meter med mamma på torpet. Minns när jag var 13 och fick köra sån gammal traktor utan hytt hos släkten i Finland. Färdighaft med det när en man omkom efter att ha slagit runt dock.
Variant är inte otroligt mycket större men man får i alla fall ned händer + moms när man ska fästa spännband. Här vanlig byggskiva.M MarcusGust skrev:Jag köpte ett FS1425 men kollade även på alla dina alternativ plus variant. Neptun gick bort då det var alldeles för vekt tyckte jag. Efter ett års användning så hade jag nog valt en variant istället, lite längre och lite bredare än mitt FS1425, speciellt längden är lite för kort på FS1425 tycker jag nån cm extra hade vart guld värt när mycket mycket på bygghandeln är 250cm långt vilket exakt är längden på mitt.
Tack för tips. Denna dök upp precis. Ser smidigt ut med kapell. Någon med erfarenhet av ett liknande kapell till en TIKI-kärra?
https://www.blocket.se/annons/uppsala/slap_med_vikkapell__tippbart/90040891
Mvh David
https://www.blocket.se/annons/uppsala/slap_med_vikkapell__tippbart/90040891
Mvh David
Utan att någonsin har känt på ett sådant så är den spontana tanken att det är väldigt sladdrigt och svajar mycket, särskillt om man ligger i 80 och det blåser lite.A David9988 skrev:
Din kompis verkar ju kunna få in släpet i garaget, som utöver det verkar rätt välstädat. Dessutom rätt lite saker på släpet. Har själv en kompis som skaffade husvagn i höstas och bästa platsen att ställa det var några meter från garageporten så nåt fordon går inte in där så då havererade det fullständigt. Samma kompis brukar även förvara avsevärt mer på släpet inom en timme efter det tömts, av nån anledning finns det alltid ett outömmligt lager av skräp att ta av.Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Medlem
· Halland
· 4 502 inlägg