Hej
Jag behöver råd och tips på hur man delar på luckan till en torktumlare serie 8. Min dörrkrok har gått sönder och ska bytas.
Tacksam för att hjälp.

• Bosch Serie 8 torktumlare med öppen lucka som visar inredning och kontrollpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en trasig dörrkrok på en vit torktumlare.
    Skapa konto
  • Framifrån bild av en torktumlare med rund lucka öppnad upp, placerad i ett hemmiljö.
    Skapa konto
  • Luckan till en serie 8 torktumlare placerad på golvet med synlig dörrkrok som ska bytas.
    Skapa konto
P
E Elcalle skrev:
Hej
Jag behöver råd och tips på hur man delar på luckan till en torktumlare serie 8. Min dörrkrok har gått sönder och ska bytas.
Tacksam för att hjälp.
bänd upp ramen runt om mha av skruvmejsel motsv i spåret runt

E Elcalle skrev:
Hej
Tacksam för att hjälp.
Nyfiken på hur det gick, har samma problem och hittar inte ens någon reservdel/krok som funkar till min…fick svar att jag måste byta hela luckan. Har också en Bosch serie 8 torktumlare

J Jacqueline de P skrev:
Nyfiken på hur det gick, har samma problem och hittar inte ens någon reservdel/krok som funkar till min…fick svar att jag måste byta hela luckan. Har också en Bosch serie 8 torktumlare
ja har du en sådan modell så är det hela luckan som gäller

• Gilla
Jacqueline de P
  • Laddar…
J Jacqueline de P skrev:
Det går inte att byta bara kroken. Jag hade turen och hittade en begagnad hos ett företag som sålde begagnade vitvaror för 900kr.

E Elcalle skrev:
Det går inte att byta bara kroken. Jag hade turen och hittade en begagnad hos ett företag som sålde begagnade vitvaror för 900kr.
Tack för svar, då var det som jag misstänkte:) Bara till att byta hela luckan då…för så här kan man ju inte ha det haha

• Tvättmaskin med trasig lucka tejpad med gul tejp.
    Skapa konto
J Jacqueline de P skrev:
Tack för svar, då var det som jag misstänkte:) Bara till att byta hela luckan då…för så här kan man ju inte ha det haha
varför inte
gult piggar upp

Hur gick det för er andra?
Har precis samma problem som trådskaparen och identisk maskin.
Innan jag hittade den här tråden beställde jag originalreservdel från bosch. Luckan är uppdelad i tre delar, där kroken sitter på delen som kallas glas (den inre delen av luckan där också gångjärnet sitter). Frågan är hur jag delar på luckan för att byta ut glasluckan. Hoppas den sitter med snäppfästen 😁
Nån som testat att dela på luckan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.