Hej,
Har efter en renovering av duschmunstycke där jag var tvungen att stänga av vattnet i omgångar, fått problem med vår WC. Det är en IDO(modell okänd) med inbyggd väggtank och enda sättet att komma åt cistern mm är genom att ta bort spolknappen/frontluckan. Men det sitter hårt och jag vågar inte ta i mer.
Monteringsanvisning säger "Tryck övre kant mot ramen" och sen "Tryck fast nedre kant i ramen". Borde ju vara demontering i omvänd ordning kan ju en lekman tycka. (Se bild)
Någon som har tips på hur jag kommer vidare? Sen om ni har tankar om vad som kan gått fel med att toaletten inte fyller på vatten efter att jag stängt av huvudkran - vad kan ha hänt där?
Vänligen/
Stefan

• Bild på monteringsanvisning för en IDO spolknappsfront med text och illustrationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spolknapp till vägghängd toalett med inbyggd cistern integrerad i kaklad vägg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lars Näsman
  • Laddar…
B Bjarven skrev:
Hej,
Har efter en renovering av duschmunstycke där jag var tvungen att stänga av vattnet i omgångar, fått problem med vår WC. Det är en IDO(modell okänd) med inbyggd väggtank och enda sättet att komma åt cistern mm är genom att ta bort spolknappen/frontluckan. Men det sitter hårt och jag vågar inte ta i mer.
Monteringsanvisning säger "Tryck övre kant mot ramen" och sen "Tryck fast nedre kant i ramen". Borde ju vara demontering i omvänd ordning kan ju en lekman tycka. (Se bild)
Någon som har tips på hur jag kommer vidare? Sen om ni har tankar om vad som kan gått fel med att toaletten inte fyller på vatten efter att jag stängt av huvudkran - vad kan ha hänt där?
Vänligen/
Stefan
Har en likadan som krånglar, löste du problemet att demontera spolknappen och hur gjorde du i så fall?

Hälsningar/
Peter

Hej, har också en sån spolknapp som krånglar. Fungerade det att demontera omvänt hur den monteras eller uppstod några problem?

Tryck hela plattan uppåt utmed väggen. När den glidit en bit kan man lirka ut den i underkant och efter ytterligare lirkande få ut den i överkant.

• Gilla
Faktor754
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.