Funderar på att lägga Decco golv från Rusta ovanpå golvspånskiva på en garageövervåning. Vad tror ni om det?

Nån som har erfarenhet av detta golv? Det står att det är "Vaxförseglad spontkant underlättar läggning och ger unik motståndskraft mot fukt." vad det nu innebär i praktiken. Nån som har haft fukt resningar?

Ingen som känner till det här laminatgolvet alltså?

Jag har lagt in det golvet i sovrummet fast i vitkalkad ek utförande, vill minnas att det var lätt lagt fast man får förstås vara försiktig med hammaren så det inte spricker upp.

Vet inte om jag skulle lägga det golvet om det ska utsättas för hårdare slitage iform av klampandes med ytterskor samt om det är kallgarage beror väl lite på vad golvet kommer att utsättas för.

Blir det bara förvaring, förråd på överplan så duger det nog utmärkt.

Det där med unik motståndskraft mot väta får man väl ta med en nypa salt anser jag.

Kärnan består ju av Mdf/hdf minns ej vilket nu och blir den fuktig så hjälper nog inte att spontkanten är vax förseglad men läggningen blir ju lättare.

Glad midsommar!

Tack för infon Alpha!

Jo, det blir ett uppvärmt garage och på övervåningen blir det i princip husstandard. Kommer att användas som förråd + ett litet boningsrum medan jag bygger huset intill.

Jag uppfattat det som att det funkat och då blir det nog ett decco golv i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.