2 348 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
DCL kontakter och uttag bra design?
Undrar vad ni tycker om DCL kontaker och uttag gällande design och funktion?
Jag själv tycker det är märkligt att jordstiftet inte är på motsatts håll så man verkligen kan se att det är jorden. Samt tycker jag att kontakterna borde ha stift man trycker i trådarna och inte skruvar.
Det utanpåliggande uttaget tycker jag ser fruktansvärt fult ut.
De infälld är skit att byta ut på gamla anläggningen då de gamla fick knappt plats. Nu har man en extra kloss som ska också in i dosan.
Nya anläggningar får man ha extra koll så att de kan få plats.
Är det någon annan som tycker likande eller annorlunda?
Jag själv tycker det är märkligt att jordstiftet inte är på motsatts håll så man verkligen kan se att det är jorden. Samt tycker jag att kontakterna borde ha stift man trycker i trådarna och inte skruvar.
Det utanpåliggande uttaget tycker jag ser fruktansvärt fult ut.
De infälld är skit att byta ut på gamla anläggningen då de gamla fick knappt plats. Nu har man en extra kloss som ska också in i dosan.
Nya anläggningar får man ha extra koll så att de kan få plats.
Är det någon annan som tycker likande eller annorlunda?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Håller helt med dig, skulle gått att göra smidigare om man hade tänkt några varv till,
Så det blev den gamla sorten istället, kunden tyckte ej om utseendet.
Så det blev den gamla sorten istället, kunden tyckte ej om utseendet.
Men anledningen är inte att dessa är säkrare än den gamla standarden. Orsaken är att många EU länder saknade en standardkontakt och man ville ha en gemensam standard. Det är ett säkerhetslyft i många länder, men inte i Sverige.
Edit: inlägget jag svarade på försvann.
Edit: inlägget jag svarade på försvann.
Redigerat:
Ja håken vet, en stor ful klump är väl mer frestande att byta mot nåt egenhemmapåhitt än något som ser någorlunda vettigt ut, speciellt om man är van vid att inte ha något kontaktdon alls?
Japp, tog bort inlägget då jag missförstått det ganska rejält men såg rätt snabbt att jag var ute och cyklade. Tack för svar. Anledningen till att jag trott att dom är "säkrare" är för att det inte går att komma åt något jordstift vilket ju är säkrare ifall det är någon som råkat förväxla fas och jord t.ex och är man inte noga med egenkontrollen då så är det ju inte så roligt för den som går upp där och pillarD Daniel 109 skrev:
Klicka här för att svara