S
K krfsm skrev:
Ja, de noterar i rapporten du länkar till "on a smaller scale". Vad innebär det tro?

Beslagsstatistiken i USA för gränsen mot Kanada (från cbp.gov ):
[bild]
43 lbs under förra året och 12 lbs hittills i år. Är det mycket tro?

Beslag vid gränsen mot Mexico:
[bild]
21100 lbs förra året och 6000 lbs i år... Ca 490 gånger mer.

Direkt via hamnar i USA och annat internt i landet:
[bild]
698 lbs förra året och 174 lbs i år. Ca 14 gånger mer.
Precis som jag skrev, nu när det är hårdare kontroll mot Mexico så kommer mer in via Kanada.
Du verkar inte förstå problemet med Fentanyl, liten mängd Fentanyl kan vara hundratals kilo och två milligram kan döda en vuxen människa.

"Fentanyl can be lethal with the first use. It only takes a two-milligram dose, similar to 5-7 grains of salt, to cause death for an average size adult." https://www.rileycountyks.gov/2050/Fentanyl-and-Opioid-Awareness

• Haha
Krille4
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
Jag vet precis hur detta kommer sluta, exakt som jag förutspådde.

Jag skriver en tråd om handelskrig och tullavgifter sen flockas tråden med vänstervridna och miljömuppar som lider av TDS (Trump derangement syndrome) som tar upp hundra olika ämnen som inte har med topic att göra. Sen slaktar jag deras argument tills Marlene kommer in och låser tråden på måndag.

Zzzzz...
Och du har inte slaktat ett enda av mina argument...... så vad är du för en pajas?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
S SwiftD skrev:
Det är bara Europeiska länder som vill stoppa in sina egna trupper i Ukraina och det är den enda orsaken just nu som skulle kunna starta WW3.
S SwiftD skrev:
när USA går in med CIA och störtar den demokratiskt valda kandidaten som var Ryssland vänlig
S SwiftD skrev:
Att skydda Ukraina i sig är ingen lösning,
Luktar ryskt narrativ här. Hur kommer det sig?

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
S
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det ironiska är att Trump driver ett litet minikrig mot droger medans hans rådgivarr verkar vara hög mest helatiden.

Trump är en idiot, därför startade han handelskriget.
Wow, tack för ditt intellektuella inlägg. Du är väldigt specifik i ditt inlägg och man förstår klart och tydligt vilken person du pekar ut. Du har verkligen underbyggt din tes med övertygande fakta som alla här kan hålla med om.

S
S SwiftD skrev:
Jag vet precis hur detta kommer sluta, exakt som jag förutspådde.

Jag skriver en tråd om handelskrig och tullavgifter sen flockas tråden med vänstervridna och miljömuppar som lider av TDS (Trump derangement syndrome) som tar upp hundra olika ämnen som inte har med topic att göra. Sen slaktar jag deras argument tills Marlene kommer in och låser tråden på måndag.

Zzzzz...
Kämpa!

S
För du sniffat förmycket trycksvärta från Aftonblaskan och har för en gångs skull fått lukta på sanningen.

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
Det som är fakta i den artikeln är att alla med en årsinkomst under 150000 $ ska slippa inkomstskatt.
...under förutsättning att han kan balansera statsbudgeten. (Vilket senast hände typ 2001.)

Inkomstskatterna står för knappt hälften av intäkterna i statsbudgeten (Men då inkluderar det förstås även dem med mer än $150000/år, så underskottet blir mindre än så.)

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
S SwiftD skrev:
Wow, tack för ditt intellektuella inlägg.
Varsågod! 👍

S SwiftD skrev:
Wow, tack för ditt intellektuella inlägg. Du är väldigt specifik i ditt inlägg och man förstår klart och tydligt vilken person du pekar ut. Du har verkligen underbyggt din tes med övertygande fakta som alla här kan hålla med om.
Precis som dina inlägg.... du förstår väl humorn i min text

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
"Försäkran bestod bland annat i att kärnvapenmakterna inte skulle använda våld mot eller hota Ukrainas, Kazakstans och Belarus territoriella integritet eller politiska självständighet."

"Utöver försäkran om säkerhet utlovades Ukraina också ekonomisk ersättning från både Ryssland och USA"
[länk]

Jag kan erkänna att jag inte läst avtalet, men det du påstår vore nog så viktigt för Wikipedia att ta med då det låter helt osannolikt. Att de skulle vara skyldiga att försvara Ukraina.
Avtalet sa framförallt att Ukraina är en suverän stat som därmed har rätt ingå avtal med vilka de vill, dvs fritt fram för dom att ansöka om medlemskap i EU eller Nato tex.
Vad som hänt därefter är olika dimridåer från putin, men ändrar inte det faktum att Ryssland definitivt inte har nån grund för sitt agerande utan bryter mot nästan varenda punkt av avtalet.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
S
K krfsm skrev:
...under förutsättning att han kan balansera statsbudgeten. (Vilket senast hände typ 2001.)

Inkomstskatterna står för knappt hälften av intäkterna i statsbudgeten (Men då inkluderar det förstås även dem med mer än $150000/år, så underskottet blir mindre än så.)
Det återstår att se om han lyckas.

S SwiftD skrev:
För du sniffat förmycket trycksvärta från Aftonblaskan och har för en gångs skull fått lukta på sanningen.
Har arbetat med trycksvärta många år...... men du är totalt koko😀

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
S
B Byggmarodören skrev:
Avtalet sa framförallt att Ukraina är en suverän stat som därmed har rätt ingå avtal med vilka de vill, dvs fritt fram för dom att ansöka om medlemskap i EU eller Nato tex.
Vad som hänt därefter är olika dimridåer från putin, men ändrar inte det faktum att Ryssland definitivt inte har nån grund för sitt agerande utan bryter mot nästan varenda punkt av avtalet.
Okej, vad vill du ha sagt med det? Du citerade mig. Du måste väl ha något syfte med det?
Det finns fortfarande ingen skyldighet för något land att försvara Ukraina. Både Ryssland och USA har varit inne och brutit avtalet då Ukraina är en suverän stat enligt avtalet. Ingen har påstått något annat.

Unikt namn
S SwiftD skrev:
Den ryska alternativa sanningen luktar illa, den klarar jag mig utan.

Hur blev du vilseledd eller avlönad?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
För att alla som inte förutsättningslöst lovprisar Zelenskyj och avskyr Putin och Trump per automatik är rysstroll enligt en liten klan här.
Att ens våga sticka upp handen och säga -vänta lite nu ..." är lika tabu som att smyga in på ett väckelsemöte och ifrågasätta gud.

Lika gäller för Trump och tullarna. Han är en idiot och tullarna är kass. Att säga -"Vänta och se" är blasfemi.

Att ett mynt har två sidor är inget för alla.

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.