Jag (och faktiskt även en kollega) hade precis samma problem med våra Electroluxdammsugare, funkar hyfsat i vissa uttag och inte alls i andra och stänger av sig godtyckligt. Det blev en ny för min del.

• Gilla
DrömStort
  • Laddar…
C
D DrömStort skrev:
Om jag byter hela kretskortet så är väl sannolikheten hög att problemet löser sig?
Testa som @MrJozk skrev att koppla förbi kretskortet först, så vet du säkert.
Antar att han menar att du kan koppla isär kontakterna 1 och 2 och istället koppla ihop dem med varandra och på så sätt gå förbi hela kretskortet. Om det löser problemet kan man fundera på om man skall köpa ett nytt kretskort.

Kretskort med markerade anslutningar 1 och 2 och flera anslutna kablar i en teknisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Testa som @MrJozk skrev att koppla förbi kretskortet först, så vet du säkert.
Antar att han menar att du kan koppla isär kontakterna 1 och 2 och istället koppla ihop dem med varandra och på så sätt gå förbi hela kretskortet. Om det löser problemet kan man fundera på om man skall köpa ett nytt kretskort.

[bild]
Det löser problemet!

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag fått hem ett nytt kretskort från Electrolux. Kostade 350 kr med frakt, men fick lägga till några dammsugarpåsar för att komma upp i fraktfritt. Bytte kort. Tog 10 minuter. Mest krångel med att öppna upp dammsugaren med alla clips och grejor som ska passa. Superenkelt att byta kortet. Allt fungerar igen.

Tack alla för riktigt bra respons på tråden !

• Gilla
hapazard och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.