13 660 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Dammsugare med automatiskt start/stopp, bra??
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har Flex S36 och den har uttag för maskin på sig. Maskinen är väldigt bra, både som spånsug och för städning. Påsarna är dock dyra... typ hundra kronor styck eller så, så det är nackdelen, men de kanske går att suga ur med en större spånsug...
har köpt idag alto aero 20-21 på silvan, den har inkopling för verktyg, kosta 999
tycker att den är prisvärd.
såg att jula hade återanvändbart dammsugar påse ska köpa en och se om den passar,kostar bara 19 kr
http://www.jula.se/e-Sales/esa/
tycker att den är prisvärd.
såg att jula hade återanvändbart dammsugar påse ska köpa en och se om den passar,kostar bara 19 kr
http://www.jula.se/e-Sales/esa/
Redigerat:
Jag tänkte bara leka lite dammpolis (självutnämd)men tänk er för när ni köper. Kolla vilken filterklass .det kan ta flera dygn för dom minsta partiklarna (luftburna)att lägga sig och det är i rum som ingen vistats i.
En dammsugare virvlar bara runt dammet det blir med andra ord sämre kvalitet på luften när man startar dammsugaren än det var innan man startade den och så vill man inte ha det tycker jag.
Mvh Pär H
En dammsugare virvlar bara runt dammet det blir med andra ord sämre kvalitet på luften när man startar dammsugaren än det var innan man startade den och så vill man inte ha det tycker jag.
Mvh Pär H
Medlem
· Västragötaland
· 95 inlägg
Hej jag har den här http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/542 och är jätte nöjd helst med tanke på filtersäcken som är i och på så vis sparar filtret många ggr om. vi har en Festool Ct mini på jobbet, visst den e liten å behändig men helt usel att dammsuga med så den står alltid kvar i bilen,,,, det va mina tankar de.! hej hopp
Inte helt lätt det här...
Vill ha en grovis med Eluttag inkl fördröjning vid avstängning.
Används hemma för dammuppsug från Bosch blå: excenterslip, gersåg, cirkelsåg ev stickis. Vidare för klassisk källar- och bildammsugning samt vid behov kunna suga upp 100kg sand från poolfilter samt rensa lite golvbrunnar.
Om man sållar bort lite no-name och försöker skanna av marknaden så har jag hittat om jag lägger pristaket under 3000kr:
Alto's -21 serie
Kärchers -PT serie
Bosch GAS 25
Har jag missat något här? Tror inte några av ovanstående har HEPA filter även om det skulle vara trevligt... Kanske finns filter som är "nästan" HEPA...???
Tacksam för tips både på maskin och inköpsställe.
Används hemma för dammuppsug från Bosch blå: excenterslip, gersåg, cirkelsåg ev stickis. Vidare för klassisk källar- och bildammsugning samt vid behov kunna suga upp 100kg sand från poolfilter samt rensa lite golvbrunnar.
Om man sållar bort lite no-name och försöker skanna av marknaden så har jag hittat om jag lägger pristaket under 3000kr:
Alto's -21 serie
Kärchers -PT serie
Bosch GAS 25
Har jag missat något här? Tror inte några av ovanstående har HEPA filter även om det skulle vara trevligt... Kanske finns filter som är "nästan" HEPA...???
Korrigerar mig själv här... Den blå GAS25 är M-Klassad och prislappen ligger på c:a 2500 inkl moms.Nimajneb skrev:Inte helt lätt det här...
Alto's -21 serie
Kärchers -PT serie
Bosch GAS 25
Sett att det finns 2 typer av filter, Cellulosa och Polyester...Någon som vet vad som praktiskt sett skiljer dom åt..fuktkänsliget, hållbarhet eller är det bara priset?
Klicka här för att svara