13 660 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Dammsugare med automatiskt start/stopp, bra??
Clas Ohlsson har ju 36-1065. Jag har den förra modellen dom sålde kopplad till min hembioreceiver och den startar alla andra apparater samtidigt. Tyvärr klarar den bara 500W så det går ju bara att köra mindre maskiner.
Tack, Pucco!
Jag sökte på "automatswitch" och hittade en likande på Kjell&Co
http://www.kjell.com/?item=39611&path=8230000,8400000,8490000
Det verkar som om den skulle klara att hantera både såg och dammsugare.
"Max belastning: 16A, 3500W. Inställbart tröskelvärde för masteruttaget."
Jag sökte på "automatswitch" och hittade en likande på Kjell&Co
http://www.kjell.com/?item=39611&path=8230000,8400000,8490000
Det verkar som om den skulle klara att hantera både såg och dammsugare.
"Max belastning: 16A, 3500W. Inställbart tröskelvärde för masteruttaget."
För min del så blev den den Käecher modell jag nämnde ovan, på k-rauta. Hittade en bekant som jobbade där så jag rakade av 20% på ett bräde, se det var skapligt pris..
Är nöjd änsålänge, får se när golvet e klart så man kan få stå inne å pula....
Är nöjd änsålänge, får se när golvet e klart så man kan få stå inne å pula....
Jag Elfa men inte fått något svar ännu ( http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=5127.htm ).Ulf_HVS skrev:
har gjort samma tabbe och köpt en kärcher för 1500 som inte har något uttag , och saknar det som fan,
tänkte köpa julas billiga dammsugare med uttag och sedan plocka loss utaget och sätta på min kärcher, tror ni det kan gå?
helst skulle jag vilja köpa loss något sorts uttag men hittar inga.
tänkte köpa julas billiga dammsugare med uttag och sedan plocka loss utaget och sätta på min kärcher, tror ni det kan gå?
helst skulle jag vilja köpa loss något sorts uttag men hittar inga.
Ett par reflektioner på automatisk start/stopp:
Jar har 2st co/tech från co där en e kopplad till klyven och kapen och den andra används till diverse handmaskiner.
Väldigt smidig funktion när, när den funkar. Jag vet inte om det är kass kvalité på min damsugare men den automatisk starten har lagt av på bägge. Jag misstänker att det har varit åsknedslag för det funkade innan semester och när jag kom hem så hade det lagt av. Således så kanske elektroniken är lite känslig? Det funkar ju att köra den som en vanlig damsugare men lite av vitsen e ju borta. Annars tycker jag det är bra sug i co/tech även om den brötar en del, men hörsenskydd e ju billigt
Jar har 2st co/tech från co där en e kopplad till klyven och kapen och den andra används till diverse handmaskiner.
Väldigt smidig funktion när, när den funkar. Jag vet inte om det är kass kvalité på min damsugare men den automatisk starten har lagt av på bägge. Jag misstänker att det har varit åsknedslag för det funkade innan semester och när jag kom hem så hade det lagt av. Således så kanske elektroniken är lite känslig? Det funkar ju att köra den som en vanlig damsugare men lite av vitsen e ju borta. Annars tycker jag det är bra sug i co/tech även om den brötar en del, men hörsenskydd e ju billigt