Jag skulle hävda fel enligt Konsumenttjänstlagen eftersom det på intet sätt kan anses vara utfört fackmässigt och med tillbörlig omsorg tillvaratagande av konsumentens intresse (jfr KtjL 9 § 1 p). Reklamera detta skriftligen, ange tid när ni vill ha detta åtgärdat. Detta skall ske utan kostnad för er. Om det inte avhjälps inom skälig tid (därför bra att ange tid i reklamation), har ni rätt till avdrag på priset. Prisavdraget skall motsvara vad det kostar er att avhjälpa felet för egen räkning. Om det blir oskäligt stort, i förhållande till betydelsen felet har för er (mera estetiskt än nödvändig, eller?), skall det istället motsvara felets betydelse för konnsumenten. Ni har även rätt att hålla inne pengar, motsvarande ovan.

På ren svenska, reklamera snarast skrifligen (om ni inte gjort det) och undersök själva marknaden för vad åtgärd skulle kosta. Är det orimligt dyrt i förhållande till pris för arbetet, håll inne så mycket pengar att ni känner er "nöjda". Allt står att läsa i Konsumenttjänstlagen för den intresserade.

Mycket bra åsikt Netaria, vi har kört på den linjen nu faktiskt. Dom har inte slutfört det som dom fakturerat för, och då får man inget betalt.

FYI M@ZE, min kvalitetsansvarig sade att 3mm glipa mellan skivorna är enligt "norm". Det är alltid bra att ha fakta när du sedan börjar stångas med berörda parter...
Lycka till.
Om det nu är en liten tröst - så ser det värre ut hos mig :-( Där kommer de att riva bort skivorna och putsa på cellplasten.

Jag är väldigt intresserad - vilken lösning du kom fram till. Putsa rubbet ovanpå melaninskivorna (eller vad de nu heter) eller på något annat sätt.

Hola TJ,

Ja fast det är betydligt mer än 3mm och många kantbalkar är inte ens i liv med varandra. Varför skall man alltid råka ut för allt strul ???

Jag har skickat ett PM till dig TJ.

K
Förstår inte hur dom kan få elementen att inte sitta i liv, Dorocell elementen har ju en skåra där man skjuter i en "fjäder" (kallar dom det), en skiva som ser till att elementen sitter ihop, sen trycker man dit metallbleck i frigoliten också. Syns på denna bild :
http://www.soundcontrol.tv/pages/grund.html
Jag har aldrig gjort ett grund förut, men med Dorocell grejorna så tycket jag det var rätt så idiotsäkert, allt var numrerat och när man väl fått ihop allt så gick det inte att rubba kantelementen. Dom har förmodligen slarvat med "fjädrarna" och metallblecken, sen har betongen tryckt ut kantelementen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.