J Jens33 skrev:
Det måste gå att ställa in flödet i ventilen. jag tror om du öppnar den då sitter justeringen inuti.
Vilken ventil ska TS öppna för att justera flödet?
Radiatorventilen har ingen förinställning, returventilen har TS tagit bort täcklocket på och öppnat ventilen en del på.

@Bockstensmannen ”öppna” radiatorventilen till max, justera sedan returventilen så att du har ca 5° i temperaturskillnad mellan framledning och retur. Därefter går det att justera ner radiatorventilen lite om det blir för varmt i rummet.
 
  • Gilla
A Stenberg och 2 till
  • Laddar…
J
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken ventil ska TS öppna för att justera flödet?
Radiatorventilen har ingen förinställning, returventilen har TS tagit bort täcklocket på och öppnat ventilen en del på.

@Bockstensmannen ”öppna” radiatorventilen till max, justera sedan returventilen så att du har ca 5° i temperaturskillnad mellan framledning och retur. Därefter går det att justera ner radiatorventilen lite om det blir för varmt i rummet.
Jag tror radiator ventilen går att ställa in. Om det är stopp då är det där.
Har ts provat att trycka in ventilen manuellt?
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
J Jens33 skrev:
Jag tror radiator ventilen går att ställa in. Om det är stopp då är det där.
Har ts provat att trycka in ventilen manuellt?
Det är en manuell ventil som man rider spindeln (axeln) på, finns inget stift/axel att trycka in.

Edit:
Instruktionsbild för demontering av en gammal termostat från ett värmesystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.purmo.com/public/prod/b...77f630af3b/sv-se-files-mma-rot-boken-2020.pdf
 
  • Gilla
Bockstensmannen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.