2 611 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Dålig värme i vattenelement trots luftning.
Vilken ventil ska TS öppna för att justera flödet?J Jens33 skrev:
Radiatorventilen har ingen förinställning, returventilen har TS tagit bort täcklocket på och öppnat ventilen en del på.
@Bockstensmannen ”öppna” radiatorventilen till max, justera sedan returventilen så att du har ca 5° i temperaturskillnad mellan framledning och retur. Därefter går det att justera ner radiatorventilen lite om det blir för varmt i rummet.
Jag tror radiator ventilen går att ställa in. Om det är stopp då är det där.Demmpa skrev:
Vilken ventil ska TS öppna för att justera flödet?
Radiatorventilen har ingen förinställning, returventilen har TS tagit bort täcklocket på och öppnat ventilen en del på.
@Bockstensmannen ”öppna” radiatorventilen till max, justera sedan returventilen så att du har ca 5° i temperaturskillnad mellan framledning och retur. Därefter går det att justera ner radiatorventilen lite om det blir för varmt i rummet.
Har ts provat att trycka in ventilen manuellt?
Det är en manuell ventil som man rider spindeln (axeln) på, finns inget stift/axel att trycka in.J Jens33 skrev:
Edit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.purmo.com/public/prod/b...77f630af3b/sv-se-files-mma-rot-boken-2020.pdf
Klicka här för att svara