3 456 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Dålig kontakt med förtennad kabel?
Felet verkar ha varit dåligt hantverk...
Nu ser det bättre ut. Den enda större förbrukaren på L3 är diskmaskinen och den var inte igång igår så det borde inte ha varit varmt där då. Skillnaderna nu beror säkert bl a på olika emissivitet på plasten och metallen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ser det bättre ut. Den enda större förbrukaren på L3 är diskmaskinen och den var inte igång igår så det borde inte ha varit varmt där då. Skillnaderna nu beror säkert bl a på olika emissivitet på plasten och metallen...
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 766 inlägg
Måste varit hemmapul 
Nja, dom som bodde här tidigare kunde inte hålla i en skruvmejsel. Däremot är det säkert nån elektriker som var medlem i frikyrkoförsamlingen som har gjort jobbet på sin lediga tid...
Övrig el verkar prydlig och fin, så det här var väl ett olycksfall i arbetet.
Övrig el verkar prydlig och fin, så det här var väl ett olycksfall i arbetet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 766 inlägg
Försökte skämta om att den inte alltför sällsynta tanken och kommentaren att all felaktig el är hemmapul och att allt ska göras av elektriker för säkerhets skull.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 766 inlägg
Fast nu förväntar jag mig att en yrkesverksam elektriker gör ett lika bra jobb oavsett om det är på fritiden eller under arbetstid.
Man kan ju tycka det, men Elsäkerhetsverket är av annan åsikt.13th Marine skrev:
Kanske stod elektrikern på en stol och jobbade istället för stege så hen inte kunde se ovansidan ordentligt.
Och allt funkade ju fint med den lilla belastningen tills TS började rycka och slita.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Även elektriker är människor tro det eller ej..........det är inte så att allt är felfritt från dem heller för även om de vet hur man ska göra så kan det bli fel....Många ggr beror det på stress.
Anledningen till att jag började rota i centralen var för att sätta upp ett separat uttag med elmätare till luftvärmepumpen. Nu är allt på plats utan glappkontakt (lite svårt att få en bra bild i mörkret ovanför hatthyllan).
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara