1 308 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Dagvatten på grund mark??
Hej,
Ska dränera och ska även passa på att leda om dagvattnet. Tanken var att leda dagvattnet till stenkistor. Nu har jag dock insett att berget som går under i praktiken hela huset (halva är sprängt för källare) är berg. Kommer ner max 50 cm i jordlagret. Antar att jag kommer att få det svårt att sätta ner dräneringsbrunnen...
Någon som har idéer eller ska man försöka koppla på sig på det kommunala ledningsnätet?
Stort tack på förhand!
Mikael
Ska dränera och ska även passa på att leda om dagvattnet. Tanken var att leda dagvattnet till stenkistor. Nu har jag dock insett att berget som går under i praktiken hela huset (halva är sprängt för källare) är berg. Kommer ner max 50 cm i jordlagret. Antar att jag kommer att få det svårt att sätta ner dräneringsbrunnen...
Någon som har idéer eller ska man försöka koppla på sig på det kommunala ledningsnätet?
Stort tack på förhand!
Mikael
Produkter som diskuteras: "stenkistor"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Men om du har berg så ligger väl tomten lite högre i terrängen? Då brukar avvattningen lösa sig genom marken/bergets lutning utan särskild ledningsdragning. Det enda att att undvika är lokala gropar i berget vis huset, då får man spränga/spräcka berget så att vattnet tar sig vidare.
Klicka här för att svara