@chaser vad kul, jag la precis en beställning på en sådan till min dtd170 med! Ser ju riktigts najs ut,ska man bara fylla upp den med lite wera bits med!

• Gilla
chaser
  • Laddar…
Inte dagens men efter 12 dagar med daglig "försändelsen är på väg"-scanning hos PostMord® på Toftanäs Malmö har en postdetektiv äntligen lyckats hitta mitt paket och få det utkört. Bland diverse trista saker som dammsugarmunstycken och spånsäckar fanns tre lite roligare saker. En t-fräs anpassad för skentvingar, en 1/4" hylsa till skräpfräsen från Makita (väldigt värdefull eftersom det är skralt med 6mm stål och 8mm hylsan till den fräsen är usel) och en kopierhylsa till storfräsen, denna köpte jag på prov, håller den måttet så blir det fler av samma sort. Ser väldigt bra ut i förpackningen i alla fall.

En T-fräs för skentvingar, 1/4" hylsa och en kopierhylsa till router visas i förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
erikssonandreas och 2 till
  • Laddar…
Hmm, har kopierringen försänkta hål för skruvarna? Verkar ju lite skumt, svårt att centrera då, eller hur funkar det?

Daniel_N Daniel_N skrev:
Hmm, har kopierringen försänkta hål för skruvarna? Verkar ju lite skumt, svårt att centrera då, eller hur funkar det?
Den ska passa dewalt och dom har ett precisisuonsfräst runt urtag i botten av fräsen, den centrerar alltså på ytteromkretsen och inte skruvhålen.

Så fyngerar iaf min nuvarande styrhylsa mem jag kan som vanligt missat nån vital funktion senaste 20 åren:)

Ola C Ola C skrev:
Den ska passa dewalt och dom har ett precisisuonsfräst runt urtag i botten av fräsen, den centrerar alltså på ytteromkretsen och inte skruvhålen.

Så fyngerar iaf min nuvarande styrhylsa mem jag kan som vanligt missat nån vital funktion senaste 20 åren:)
Jag försöker hitta ringar till min Dewalt dw621k! vet du om den passar den modellen?

Needas Needas skrev:
Jag försöker hitta ringar till min Dewalt dw621k! vet du om den passar den modellen?
Ingen aning, står på axminster att den passar fräsar med 60mm urtag för kopierring men vet inte vad 621an har för mått.

Blev en bänkslip.

28688480838_940596512e_c.jpg

28688480918_350e33dd87_c.jpg

• Gilla
Shakula och 4 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Blev en bänkslip.

[bild]

[bild]
En sån har jag också!
Tillverkad i östtyskland.
Kvalitet rakt igenom. :D

Stenarna skulle behöva en genomgång, stora spår i dom. Behöver skaffa ett avrivningsverktyg av något slag. Några tips på vad som funkar bättre? Duger en vanlig sånhär sten?

Puhdistuskumi+Kaindl-8101.jpg

Eller ska det vara ett sånthär?
4105000fs01-14_prpage.jpg

Plockade isär den igår kväll, såklart ska det plockas sönder! Ska putsas upp och se fin ut. Märker dock att verktygsstöden på den är dåligt designade, undrar om det är något eget påfund för det ser ut som någon skulle punktat fast det sådär halvdåligt med en mig-svets och det är ingen färg där.

Som det är nu så kan man inte vinkla verktygsstöden alls och dom ligger under hjulets centrumlinje. Det blir att tillverka nya arbetsstöd med dom funktionerna, även stöd på sidorna av hjulet behövs.

DennisCA DennisCA skrev:
Plockade isär den igår kväll, såklart ska det plockas sönder! Ska putsas upp och se fin ut. Märker dock att verktygsstöden på den är dåligt designade, undrar om det är något eget påfund för det ser ut som någon skulle punktat fast det sådär halvdåligt med en mig-svets och det är ingen färg där.

Som det är nu så kan man inte vinkla verktygsstöden alls och dom ligger under hjulets centrumlinje. Det blir att tillverka nya arbetsstöd med dom funktionerna, även stöd på sidorna av hjulet behövs.
Jag håller också på, eller nåja, ska snart iaf, renovera en Arboga 308 slip där skivorna behöver dressas och funderar på en sån här men vet inte om de faktist fungerar eller vad skillnaden är mellan avrivare med diamanter eller rullar.
Diamantriktningsverktyg för skärpskivor på bänkslip, på en webbsidas produktvisning.
Skapa konto

Tycker absolut att du ska tig:a ihop nya stöd!

Needas Needas skrev:
Ola C Ola C skrev:
Ingen aning, står på axminster att den passar fräsar med 60mm urtag för kopierring men vet inte vad 621an har för mått.
Kan meddela att min DW625 fräs inte hade 60mm urtag. Det kunde man ju mätt innan man beställde men jag tyckte 60 lät rimligt...så din 621a kanske har 60mm, du kan köpa min hylsa billigt isåfall.

Fräshylsa monterad på träbord, synliga mäskruvar och urskuren öppning.
Skapa konto

nanowire nanowire skrev:
Jag håller också på, eller nåja, ska snart iaf, renovera en Arboga 308 slip där skivorna behöver dressas och funderar på en sån här men vet inte om de faktist fungerar eller vad skillnaden är mellan avrivare med diamanter eller rullar.
[bild]

Tycker absolut att du ska tig:a ihop nya stöd!
Jag tänker prova på en med rullar, Wolfcraft har en billig en. Har sett proffsen använda sådana (t.ex. abom79) så jag kör på det. Jag ställer mig mest skeptiskt till dessa, tror inte dom kan avverka så mycket material.

Den dära billiga diamant rivaren funkar prima att dressa mindre skador har dock inte provat att ta de dära 3-4 mm som jag förmodar att ni vill ta. Har också en finvariant (tillsats till oneway wolverine) som är helt värdelös.
Däremot är oneways slipstöd bra och verkar bara favoriten bland jänkare. Den är också simpelt konstruerad och borde gå lätt att kopiera. Jag kan ta måtten på min om ni vill ha nått att utgå ifrån.
https://www.dictum.com/en/accessori...-set-702170?ftr=wolverine_1_2_94.95_1_12_12__

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Kan meddela att min DW625 fräs inte hade 60mm urtag. Det kunde man ju mätt innan man beställde men jag tyckte 60 lät rimligt...så din 621a kanske har 60mm, du kan köpa min hylsa billigt isåfall.

[bild]
Ah jag mäter ikväll! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.