3 945 572 läst ·
18 620 svar
3946k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Slog i ett svagt ögonblick till på Parkside’s stativ för vinkelslip; tänker att det kanske är bättre än att kapa profiler på frihand…
Har inte använt stativet än men redan instruktionerna visar vissa kvalitetsproblem:
Vi får väl se om resten av tjocka släkten och fler vitvaror kommer att behövas? 😂
//Ronnie
Har inte använt stativet än men redan instruktionerna visar vissa kvalitetsproblem:
Vi får väl se om resten av tjocka släkten och fler vitvaror kommer att behövas? 😂
//Ronnie
Klickade hem ett bättre multiverktyg än biltemas som jag äntligen lyckats ha sönder (piggarna som låser sågbladet gick av en efter en tills det inte fanns något kvar.
Blev en dewalt DWE315. Aldrig gillat multiverltyg förrän nu, vilken frälsning jämfört med Biltemas! Snabbfästet är sjukt bra.
Blev en dewalt DWE315. Aldrig gillat multiverltyg förrän nu, vilken frälsning jämfört med Biltemas! Snabbfästet är sjukt bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Loppisdag idag igen, dåligt utbud med tivingar denna gången, hittades endast en Bahco C tring, däremot några hyvlar, en Stanley, en Hellstedt samt en oarkerad spånhyvel. De två sista behöver minst sagt lite kärlek. Stanleyn var nog knappt använd, och någon stackare har försökt använda den med bladet monterat på fel håll... Spiralborr och passare slank med också (tydligen behövdes det fler
)
Fann även en bok för ovanlighetens skull Bygg från 1961, band 2 så materiallära och konstruktionsteknink. Helt underbar att bara slå upp slumpad sida och läsa!
75kr för rubbet... Tyvärr inte fler loppsiar inplanerade i närtid, får kanske spendera tiden på att ta hand om fynden istället.
Fann även en bok för ovanlighetens skull Bygg från 1961, band 2 så materiallära och konstruktionsteknink. Helt underbar att bara slå upp slumpad sida och läsa!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
75kr för rubbet... Tyvärr inte fler loppsiar inplanerade i närtid, får kanske spendera tiden på att ta hand om fynden istället.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Köpte två hyvelkuttrar på Tradera för några månader sen men inte fått tummen ur att hämta dem hos en kompis som förvarat dem åt mig så länge..
Så idag hämtades de, hade tänkt använda dem som svarvmaterial..men sjukt stora..
Så idag hämtades de, hade tänkt använda dem som svarvmaterial..men sjukt stora..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
HejFrustrator skrev:
Nu vet jag vem som köpte kuttrarna !
Du gjorde det i rätt ordning och handlade direkt jag frågade säljaren om några mått så gratulerar. ( du köpte dom under tiden säljaren och jag diskuterade)
Det är tersakuttrar med vändskär vore synd om du skrotar dessa.
Mvh
Jonas
Renoverare
· Uppsala
· 2 171 inlägg
Som tidigare översättare av teknisk dokumentation ser jag direkt vad som menas, och konstaterar att maskinöversättningarna har en bit kvar.P Pysslarn skrev:Slog i ett svagt ögonblick till på Parkside’s stativ för vinkelslip; tänker att det kanske är bättre än att kapa profiler på frihand…
Har inte använt stativet än men redan instruktionerna visar vissa kvalitetsproblem:
[bild]
Vi får väl se om resten av tjocka släkten och fler vitvaror kommer att behövas? 😂
//Ronnie
Det roliga är att båda felen beror på att tekniska termer inte har översatts, utan övertagits direkt. Mamma är naturligtvis mutter, där vi på svenska övertagit det tyska ordet, medan tvättmaskin är bricka, som kommer av att tyskarna har övertagit och använder det engelska ordet washer.




