3 945 607 läst ·
18 620 svar
3946k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Efter att i många år ha kört med ett manuellt jordsåll / galler man fäster i skottkärran har jag nu tagit steget jag länge tänkt man borde. Har ett par kubik att sålla så kändes lika bra att göra investeringen
I bakgrunden står förra månadens verktygsinköp, mitt primära verktyg för att flytta arslen
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I bakgrunden står förra månadens verktygsinköp, mitt primära verktyg för att flytta arslen
/U
Jag såg först på telefonen utan att ha glasögonen på mig och tänkte att det var väldigt ambitiöst med en egen julgransinpackare. Fast det hade nog bräckt grannarna i tävlingen om mest prylar. Sållen kommer i och för sig inte långt efter.
Haft den sållen, funkar faktiskt riktigt bra. En skottkärra under och en vid utkastaren för stenar och kvistar etc. så går det smidigt. Betydligt enklare att sålla jorden på plats sen kärra den sållade dit den ska än att tänka sig att sålla där det ska och kärra dit osållade jorden. Se till att montera skyddet på sidan bara, annars stänker det lite överalltullberg skrev:
Efter att i många år ha kört med ett manuellt jordsåll / galler man fäster i skottkärran har jag nu tagit steget jag länge tänkt man borde. Har ett par kubik att sålla så kändes lika bra att göra investeringen
[bild]
I bakgrunden står förra månadens verktygsinköp, mitt primära verktyg för att flytta arslen
/U
Sålde den för i princip samma peng när jag var klar då Bauhaus hade höjt priset med 33% 😅
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 inlägg
Jag har kvar min och slitit hårt på den. Inga skador än förutom byte av motorlager rätt tidigt. Orkade inte bemöda mig med garantibyte då det hade slutat i att de hade gjort ett återköp utan ersättare.ullberg skrev:
Efter att i många år ha kört med ett manuellt jordsåll / galler man fäster i skottkärran har jag nu tagit steget jag länge tänkt man borde. Har ett par kubik att sålla så kändes lika bra att göra investeringen
I bakgrunden står förra månadens verktygsinköp, mitt primära verktyg för att flytta arslen
/U
Ett tips är att fixa en tunn gummiduk på ena sidan av trumman så slipper man att sållat material sprätter iväg utanför bingen under. Ett stänkskydd alltså.
Ja Facom gör ju riktigt bra verktyg av diverse slag, hur deras skiftnycklar står sig har jag ingen aning om.
Jag antar att Bacho har gått ner sig även i detta segment, som alla deras andra verktyg, så det börjar vara dags att omvärdera vilka fabrikat som gäller ifall man vill ha en jättebra skiftnyckel.
Jag antar att Bacho har gått ner sig även i detta segment, som alla deras andra verktyg, så det börjar vara dags att omvärdera vilka fabrikat som gäller ifall man vill ha en jättebra skiftnyckel.
Bahco gör fortfarande i vissa segment mycket bra verktyg. Ingen kommer i närheten av deras skiftnycklar. Vad gäller avbitare normala eller VDE isolerade så föredrar jag mina Bahco över mina Knipex (jag har flera av båda). Bahcos 3 tons domkraft klarar massor. Polygripen 8231 är en favorit liksom filar och sågbladMikael_L skrev:
Ja Facom gör ju riktigt bra verktyg av diverse slag, hur deras skiftnycklar står sig har jag ingen aning om.
Jag antar att Bacho har gått ner sig även i detta segment, som alla deras andra verktyg, så det börjar vara dags att omvärdera vilka fabrikat som gäller ifall man vill ha en jättebra skiftnyckel.
Dagen Bacho VDE-isolerade mejslar är fullständigt skit!!!
Mycket dåligt stål i dem nuförtiden, och billig produktion där man bara stansar till spetsen på flata mejslar, inte slipar fram den ur smitt stål.
Det enda som är bra är handtagen, deras utforming och tydliga märkning (fortfarande, men det har kommit en lågprisserie, kinamejslar med Bacho-logga som är 100% skit)
Min dröm är Wiha eller Wera stål och utformning av klingan, men med Bachos handtag.
Det var rätt länge sedan det upptäcktes att deras mejslar försämrades, fick klenare med stål i sig osv.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bahco-belzer-eller-sandvik-belzer.227655/
Mycket dåligt stål i dem nuförtiden, och billig produktion där man bara stansar till spetsen på flata mejslar, inte slipar fram den ur smitt stål.
Det enda som är bra är handtagen, deras utforming och tydliga märkning (fortfarande, men det har kommit en lågprisserie, kinamejslar med Bacho-logga som är 100% skit)
Min dröm är Wiha eller Wera stål och utformning av klingan, men med Bachos handtag.
Det var rätt länge sedan det upptäcktes att deras mejslar försämrades, fick klenare med stål i sig osv.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bahco-belzer-eller-sandvik-belzer.227655/
När man såg att Flex nu gör sina vispar med tjusig röd pulverlack, så var det ju givet att uppgradera till stora modellen med 1600 W, två växlar och 160 mm visp.
Det låg ett nytt multiverktyg i samma paket också.
PS. Har nu en MXE 1200 med 3 olika vispar till salu, om någon är sugen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låg ett nytt multiverktyg i samma paket också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PS. Har nu en MXE 1200 med 3 olika vispar till salu, om någon är sugen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 inlägg
Inte att förglömma deras trädgårdsverktyg för proffs. Lite dyra, men outslitliga och reservdelar till 30-40 år gamla modeller.P poba53 skrev:
Köpte en ergo-sekatör för några år sedan. Väldigt nöjd med den men först efter att ha slipat bort fasen på mothållet som gjorde att saker ville kila fast sig mellan skär och mothåll istället för att klippas av.Johan Gunverth skrev:
Såja, har jag pulat ihop Veritas version av @Ola C ´s dominojigg! Nu är det bara att konfrontera demonerna, i detta fall en uppsättning frösåll som jag lovat frugan och som gärna får bli snygga men ligger precis på gränsen för hur klen ram man kan bygga m Domino.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

