P Prodigys skrev:
En batteridriven kompressor som kommer bo i bilen och lite power till den[bild][bild]
Bra köp! På min har jag bytt luftanslutningen till en Cejn (Cejn Snabbkoppling eSafe Utvändig 1/4''). Kostar typ 150 kr och så slipper du att slangen beter sig som en arg kobra 😊

nanowire nanowire skrev:
Bra köp! På min har jag bytt luftanslutningen till en Cejn (Cejn Snabbkoppling eSafe Utvändig 1/4''). Kostar typ 150 kr och så slipper du att slangen beter sig som en arg kobra 😊
Kör med en fast monterad slangvinda(från lidl) så anslutningen i kompressorn kan vara som den är så länge den håller tätt. Grön fastmonterad slangvinda från Lidl och en kompressor av märket Metabo i ett organiserat förråd med verktyg och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Kör med en fast monterad slangvinda(från lidl) så anslutningen i kompressorn kan vara som den är så länge den håller tätt. [bild]
Då blir rådet att byta snabbkopplingen på vindan istället 👌🏻

• Älska
Putte G...
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Då blir rådet att byta snabbkopplingen på vindan istället 👌🏻
Kanske blir så i framtiden.

Igår Lidl, idag Amazonleverans..

Ett beslut fattades i veckan.☝️
Jag planerar serva mina dämpare på cykeln själv. Detta ihop med koden WINTER100 som gav "hela" 100:-/-4% rabatt fick mig att äntligen få tummen ur och beställa momentnyckeln nedan. 😍
Förpackning med en Wera momentnyckel för cykelreparation, liggande på ett trägolv.
Skapa konto
Svart fodral med Wera-logotyp, innehållande en momentnyckel för cykelservice, ligger på ett trägolv.
Skapa konto
Momentnyckel och hylsor i ett svart fodral på ett träbord, redo för cykelservice.
Skapa konto
Momentnyckel från Wera med svart och turkos design ligger i en verktygsväska, omgiven av olika bits.
Skapa konto

Tolerans: ±4%
Wera Click Torque A5 momentnyckel med specifikationer för vridmoment och tolerans i bild. Kvalitet bedöms av R. Schnitzler.
Skapa konto

Känns bra i handen, håller förhoppningsvis samma höga kvalitet som Wera brukar förknippas med.

Går det åt skogen med dämparservicen får jag skamset samla ihop delarna och åka till cykelaffären. 😇😂

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 20 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
FredrikR FredrikR skrev:

Jag planerar serva mina dämpare på cykeln själv. Detta ihop med koden WINTER100 som gav "hela" 100:-/-4% rabatt fick mig att äntligen få tummen ur och beställa momentnyckeln nedan. 😍

[bild][bild][bild]

[bild]

Känns bra i handen, håller förhoppningsvis samma höga kvalitet som Wera brukar förknippas med.

Går det åt skogen med dämparservicen får jag skamset samla ihop delarna och åka till cykelaffären. 😇😂
Äsch! Momentet sitter i näven! Dra åt för hårt, be a man ;)

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Äsch! Momentet sitter i näven! Dra åt för hårt, be a man ;)
Större chans att denna blir använd på cyklarna än den större jag köpte från Lidl blir använd till hjulskifte på bilarna. 😎✌️

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Idag trodde jag att jag hade dött och hamnat i himlen, på andra sidan fanns dessutom en likastor avdelning med knipex.

Hylla fylld med verktyg från Wera i en butik, med flera rader av skruvmejslar, bits och annan utrustning.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
Festlund och 21 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag trodde jag att jag hade dött och hamnat i himlen, på andra sidan fanns dessutom en likastor avdelning med knipex.

[bild]
Var är det där någonstans i himmelriket?

Montano, ligger i Bohus strax norr om Göteborg.

Tror man kunde pantsätta sina inre organ i kassan.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
JK87 och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild][bild][bild][bild]

[bild]

Hur mkt bättre är det kitet jämfört med t.ex. guldkit ?

K Kane skrev:
Hur mkt bättre är det kitet jämfört med t.ex. guldkit ?
Prestandamässigt ser det ju inte ut som Wera är bättre på pappret.
Wera är alltid Wera dock. 😉

Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Prestandamässigt ser det ju inte Wera bättre ut på pappret.
Wera är alltid Wera dock. 😉
Aaah, den lilla haken. Har dock hört från säker källa att Le Tour stallen använder guldkitet för att inte riskera misstag i depåerna.....🥸

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Montano, ligger i Bohus strax norr om Göteborg.

Tror man kunde pantsätta sina inre organ i kassan.
Suveränt bra leverantör om Du som privatperson behöver fästelement plåt profiler rör mm. Kolla deras hemsida montano.se

• Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Det var ju därför jag var där egentligen 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.