3 961 219 läst ·
18 707 svar
3961k läst
18,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den!T Taren43 skrev:Skulle inte köpa en hyvel med spiralkutter just nu, skulle köra på med min emco rex b20 som tjänat mig otroligt väl.
Men sen sitter den där, flinar på mig från en finsk köp-och-sälj sajt. Och det står att den finns på Åland. Och priset är en tredjedel av nypriset. Och jag kan berätta att utbudet av dylika maskiner på våran ö är så nära 0 man kan komma. Så jag for och tittade idag på lunchen. Och nu står den i snickeriet 🤔
Fick även med över 100 oanvända inserts, bara det är värt en halv förmögenhet!
Ett tips i all välmening för framtiden: man far ALDRIG och bara kollar på maskiner och hundvalpar. ALDRIG.
Grattis!👍
Ja, och ångesten kommer på köpet 😅 det är en såkallad kina-maskin, men kvaliteten är långt högre än duab/record power/etc. Den är identisk med Axminsters variant, och importeras, kvalitetsgranskas och specas av ett finskt företag så jag hoppas att det blir min "föralltid-hyvel".stigen skrev:
Är någon intresserad av en emco rex b20 i väldigt fint skick, ropa till! Den kan tas till Stockholms-trakten
Så, rätt tråd!
Blocketfynd. Osannolikt att hitta ett så udda verktyg när jag behövde det, till bra pris, och ens hinna få det!
En fräsjigg för låskistor. Med en liten adapter skall man enkelt kunna borra igenom dörrbladet för installation av motorlås.
Blocketfynd. Osannolikt att hitta ett så udda verktyg när jag behövde det, till bra pris, och ens hinna få det!
En fräsjigg för låskistor. Med en liten adapter skall man enkelt kunna borra igenom dörrbladet för installation av motorlås.
En ny från Axminster tools kan Du hitta här:Purre skrev:
https://www.axminstertools.com/eu/s...0820?queryID=e68451acf6216369d5ecc37c44c744ba
600:-!Purre skrev:
Jag skall egentligen ha den för långborren, och de kinakit jag hittat stödjer inte långborr default (vad jag sett hittills). Behöver dock komplettera mitt kit med en adapter för 187.50:-. Borren på 1250mm har jag redan.
Det går att få det att fungera. Kommer köra Door hub mini samt G3 Reader Pro mot Assa i/o box 350 och ett Assa Velox. Det fungerar i min labbmiljö (golvet i förrådet!). Finns helt säkert bättre lösningar, men jag tyckte det var lite roligt projekt och något jag klarar av själv.Purre skrev:
Ventilerar man källarväggar behöver man justera in luftflödet.
Var ett tag sedan den dök upp och kommer sannolikt bli det minst använda verktyget i arsenalen men fick det så billigt att inte gick att motstå 😂🙈.
En VelociCalc 9535!
Var ett tag sedan den dök upp och kommer sannolikt bli det minst använda verktyget i arsenalen men fick det så billigt att inte gick att motstå 😂🙈.
En VelociCalc 9535!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder