T Taren43 skrev:
Skulle inte köpa en hyvel med spiralkutter just nu, skulle köra på med min emco rex b20 som tjänat mig otroligt väl.
Men sen sitter den där, flinar på mig från en finsk köp-och-sälj sajt. Och det står att den finns på Åland. Och priset är en tredjedel av nypriset. Och jag kan berätta att utbudet av dylika maskiner på våran ö är så nära 0 man kan komma. Så jag for och tittade idag på lunchen. Och nu står den i snickeriet 🤔

Fick även med över 100 oanvända inserts, bara det är värt en halv förmögenhet!

Ett tips i all välmening för framtiden: man far ALDRIG och bara kollar på maskiner och hundvalpar. ALDRIG.
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den!
Grattis!👍

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 9 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den!
Grattis!👍
Ja, och ångesten kommer på köpet 😅 det är en såkallad kina-maskin, men kvaliteten är långt högre än duab/record power/etc. Den är identisk med Axminsters variant, och importeras, kvalitetsgranskas och specas av ett finskt företag så jag hoppas att det blir min "föralltid-hyvel".

Är någon intresserad av en emco rex b20 i väldigt fint skick, ropa till! Den kan tas till Stockholms-trakten :)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Så, rätt tråd!

Blocketfynd. Osannolikt att hitta ett så udda verktyg när jag behövde det, till bra pris, och ens hinna få det!

En fräsjigg för låskistor. Med en liten adapter skall man enkelt kunna borra igenom dörrbladet för installation av motorlås.

• Fräsjigg för låskistor i en plastlåda, med tillbehör och instruktioner från Souber Tools, samt röda borradaptrar märkta för trä och aluminium.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
saiter och 7 till
  • Laddar…
Purre
Måste fråga vad den såldes för? Köpte en kina-modell på amazon för ca ett år sedan som fungerade bra för min dörr iaf. Den behövs om du ska montera Yale Durus i en befintlig dörr.

Purre Purre skrev:
Måste fråga vad den såldes för? Köpte en kina-modell på amazon för ca ett år sedan som fungerade bra för min dörr iaf. Den behövs om du ska montera Yale Durus i en befintlig dörr.
600:-!

Jag skall egentligen ha den för långborren, och de kinakit jag hittat stödjer inte långborr default (vad jag sett hittills). Behöver dock komplettera mitt kit med en adapter för 187.50:-. Borren på 1250mm har jag redan.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Jag skall ha ett Assa 8-nåt motorlås samt Ubiquiti Access.

C
F Fluxor skrev:
600:-!
Bra köp. Jag använder min för diverse kantinfräsning av beslag. Med lite fantasi är den riktigt universell och resultatet blir top-notch.

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Purre
F Fluxor skrev:
Jag skall ha ett Assa 8-nåt motorlås samt Ubiquiti Access.
Kollade på Ubiquiti access men la ner det när deras egna produkter inte är gjorda för den svenska marknaden. Hade ingen ork då att börja kolla vad som är kompatibelt med våra produkter. Då blev det Yale Durus istället.

Purre Purre skrev:
Kollade på Ubiquiti access men la ner det när deras egna produkter inte är gjorda för den svenska marknaden. Hade ingen ork då att börja kolla vad som är kompatibelt med våra produkter. Då blev det Yale Durus istället.
Det går att få det att fungera. Kommer köra Door hub mini samt G3 Reader Pro mot Assa i/o box 350 och ett Assa Velox. Det fungerar i min labbmiljö (golvet i förrådet!). Finns helt säkert bättre lösningar, men jag tyckte det var lite roligt projekt och något jag klarar av själv.

• Gilla
whyman och 3 till
  • Laddar…
Min första bordssåg, wohoo!

• Kartong med texten "Evolution 255mm Multi-Material Cutting TCT Table Saw" på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
VidarH och 17 till
  • Laddar…
Q
Värd varenda krona med den reaktionen!

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Ventilerar man källarväggar behöver man justera in luftflödet.

Var ett tag sedan den dök upp och kommer sannolikt bli det minst använda verktyget i arsenalen men fick det så billigt att inte gick att motstå 😂🙈.

En VelociCalc 9535!
En digital anemometer med display och sond i ett vadderat fodral, använd för att mäta luftflöde och temperatur.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Q
Det blev en Knipex kombinationstång från amazon för strax under 130:-

• Tänger med röda handtag på en kartong, bredvid bubbelplast. Märket visar "Knipex 03-180 Germany".
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Alltgår och 14 till
  • Laddar…
En batteridriven kompressor som kommer bo i bilen och lite power till den Batteridriven kompressor av märket Metabo med manometrar och tryckmätare, typ Power 160-5 18 LTX BL OF, anpassad för att förvaras i bilen.
Skapa konto
Fyra Metabo-batterier och en batteriladdare i en väska för en kompressor.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Alltgår och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.