3 945 939 läst ·
18 622 svar
3946k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Fast hjulen gör det enklare att flytta med sågen monterad, specielkt deT TommyC skrev:
Knivarna upplever jag som mjukare än t ex moras så hur håller stämjärnen eggen?stigen skrev:
Knivarna är inte dåliga och som hantverkskniv är de mitt förstaval men då är inte en täljegg som håller länge första prio.
Hej @z_bumbi!
Jag tycker dom håller skärpan bra.
Kanske lite stora om man jämför med förlagan Bahco Ergo 8032.
Möjligheten att använda järnen vågrätt mot ytan avgjorde mitt val.
Ergo 8032 järn är ganska sällsynta och kostar därefter när dom någon gång dyker upp på begagnadmarknaden.
Mina Hultafors HDC järn kostade som 4-5 begagnade Ergo 8032.
Dag
Jag tycker dom håller skärpan bra.
Kanske lite stora om man jämför med förlagan Bahco Ergo 8032.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Möjligheten att använda järnen vågrätt mot ytan avgjorde mitt val.
Ergo 8032 järn är ganska sällsynta och kostar därefter när dom någon gång dyker upp på begagnadmarknaden.
Mina Hultafors HDC järn kostade som 4-5 begagnade Ergo 8032.
Dag
Det är är verkligen en killer feature 👌🏻Med undantag av Ergo så brukar sådana stämjärn vara smäckrare och inte lämpa sig att slå på med hammare. Dessa är dock väldigt robusta, inga problem alls att använda som lockbetel.stigen skrev:
Och att de kommer med fodral, ungefär som en knivslida, så de går att hänga på byxan. Tycker det är mycket smidigare än vanliga stämjärn när en är på språng.
Av mig får de fem stjärnor ⭐️
Mest delar till mitt kompressorkitt jag säljer.
Men även en del prototyper.
Men även en del prototyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det krävs en del klurigheter för att få till en lyckad gjutning.
Det större utblåset till kompressorn är nästan 40cm långt och med en godstjocklek av 3-4mm.
Tro mig... Det är inte en enkel del att gjuta.. 😅
Tänker man till före så brukar det gå bra iaf👍
Det större utblåset till kompressorn är nästan 40cm långt och med en godstjocklek av 3-4mm.
Tro mig... Det är inte en enkel del att gjuta.. 😅
Tänker man till före så brukar det gå bra iaf👍
Köpte också en i förra veckan och testade den nyss. Tyst och hyfsat smidig. Men du har inte heller någon ring att dra i för att motionera säkerhetsventilen som det står i manualen?13th Marine skrev:
Så här ser den ut den på Julas hemsida,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 670 inlägg
Jag har köpt 4 st mellan 2022-2025 och ingen har haft någon ring på säkerhetsventilen.K Kane skrev:
Skulle inte köpa en hyvel med spiralkutter just nu, skulle köra på med min emco rex b20 som tjänat mig otroligt väl.
Men sen sitter den där, flinar på mig från en finsk köp-och-sälj sajt. Och det står att den finns på Åland. Och priset är en tredjedel av nypriset. Och jag kan berätta att utbudet av dylika maskiner på våran ö är så nära 0 man kan komma. Så jag for och tittade idag på lunchen. Och nu står den i snickeriet 🤔
Fick även med över 100 oanvända inserts, bara det är värt en halv förmögenhet!
Ett tips i all välmening för framtiden: man far ALDRIG och bara kollar på maskiner och hundvalpar. ALDRIG.
Men sen sitter den där, flinar på mig från en finsk köp-och-sälj sajt. Och det står att den finns på Åland. Och priset är en tredjedel av nypriset. Och jag kan berätta att utbudet av dylika maskiner på våran ö är så nära 0 man kan komma. Så jag for och tittade idag på lunchen. Och nu står den i snickeriet 🤔
Fick även med över 100 oanvända inserts, bara det är värt en halv förmögenhet!
Ett tips i all välmening för framtiden: man far ALDRIG och bara kollar på maskiner och hundvalpar. ALDRIG.


