kashieda kashieda skrev:
Den ser jobbig ut att lyfta med bara två händer...
Smalskopan väger bara 15kg så den hade gått att gräva med för hand i nödfall 😁
 
  • Haha
  • Gilla
Silkesnusa och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Fick hämtat den hydrauliska spaden jag vann på auktion förra veckan[bild]
Åh, nice. Hur mycket krävs det för att vinna en sådan auktion, om man får fråga?
 
nimhed nimhed skrev:
Åh, nice. Hur mycket krävs det för att vinna en sådan auktion, om man får fråga?
I just detta fallet gick det på strax över 200k. Årsmodell 2020, 900 timmar.
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
En nolla är ju ingenting, så man kan ju lätt lägga till några såna på leksaksbudgeten och ha råd med en sån maskin 🤔
 
  • Gilla
  • Haha
Lajmen och 4 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Fick hämtat den hydrauliska spaden jag vann på auktion förra veckan[bild]
Grymt 🙂 Är det rotor på spaden....hö..skopan ??
 
En Vio 12 så RT är väl lite överkurs, det blir för tungt och för stort tapp i brytkraft, men tiltskopa går ju och verkar vara inkluderat! :)

Man kommer faktiskt väldigt långt med en tiltskopa, även om jag aldrig skulle vilja byta bort rototilten, men då pratar vi också en helt annan storleksklass ( 7,5 ton) där en rototilt kommer mer till sin rätt. Men i 1-2 tons-klassen vill jag nog helst skippa rototilten faktiskt, 3 ton och uppåt så kan det börja bli intressant.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Grymt 🙂 Är det rotor på spaden....hö..skopan ??
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
En Vio 12 så RT är väl lite överkurs, det blir för tungt och för stort tapp i brytkraft, men tiltskopa går ju och verkar vara inkluderat! :)

Man kommer faktiskt väldigt långt med en tiltskopa, även om jag aldrig skulle vilja byta bort rototilten, men då pratar vi också en helt annan storleksklass ( 7,5 ton) där en rototilt kommer mer till sin rätt. Men i 1-2 tons-klassen vill jag nog helst skippa rototilten faktiskt, 3 ton och uppåt så kan det börja bli intressant.
Som sagt, lite liten för rotor, det sitter en powertilt med snabbfäste på så kan iallafall tilta alla skopor. Då slipper man klödda med att koppla av och på slangar.

En del av tanken med köpet är att det ska vara kompetensutveckling för mitt yrke, jobbar som anläggare och då kan det vara väldigt bra att kunna köra grävare hjälpligt.
Min första chef sa alltid att man ska lära sig att köra utan rotor om man vill bli riktigt duktig.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
T
Jag har kört utan rotor i många år


och är fortfarande inte speciellt duktig :D
Men det är fortfarande kul att öva
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Jag har kört utan rotor i många år


och är fortfarande inte speciellt duktig :D
Men det är fortfarande kul att öva
Ruskigt kul när man får in kycken. Jag hyrde en för att leka lite på tomten, hämtade 16 på fredagen, lämnade 7 på måndagen, 2 dygn fick man betala för det.
Men blev lite klagomål när jag lämnade tillbaka den, de räknade att 2 dygn var 16 timmar drifttid, jag hade kört 40 timmar.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 18 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Men blev lite klagomål när jag lämnade tillbaka den, de räknade att 2 dygn var 16 timmar drifttid, jag hade kört 40 timmar.
Latade du dig i 23 timmar? 😱😂🤓
 
  • Haha
  • Älska
Festlund och 5 till
  • Laddar…
B
Halva priset på vissa Wolfkraft-tvingar hos Motonet. Blev 2 av varje i storlekarna
65-150
65-300
100-700

870kr för alla 6 👍🏻

Sex Wolfkraft-tvingar i olika storlekar ligger på ett golv, köpta på erbjudande från Motonet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Festlund och 9 till
  • Laddar…
S
Isakare Isakare skrev:
Ruskigt kul när man får in kycken. Jag hyrde en för att leka lite på tomten, hämtade 16 på fredagen, lämnade 7 på måndagen, 2 dygn fick man betala för det.
Men blev lite klagomål när jag lämnade tillbaka den, de räknade att 2 dygn var 16 timmar drifttid, jag hade kört 40 timmar.
Det brukar stå att ett dygn är 8 timmar körtid. I alla fall där jag hyrt.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Blev att unna sig lite nya mejslar. Dessa ska vara oljetåliga, genomgånde klinga med slagkappa och sekantsfattning för skiftnyckel. Tror det kan bli kanon 😀

Set med Wiha-skruvmejslar med genomgående klinga och slagkappa, förpackade i låda med texten "Made in Germany".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Q
Gårdagens köp efter tips på bh.
 
  • Makita sladdlös arbetslampa ML005GX, placerad på sin förpackning, med dekorerad julgran i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Blev att unna sig lite nya mejslar. Dessa ska vara oljetåliga, genomgånde klinga med slagkappa och sekantsfattning för skiftnyckel. Tror det kan bli kanon 😀

[bild]
Enda alternativet till Weras slagtåliga mejslar, om man inte kan stå ut med deras svagt oergonomiska handtag!
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.