Inte dagens; men drifttagen i dag. En batterisvets:
Batterisvets med batterier och digital display på en arbetsbänk, ansluten med röda kablar och tråd på träplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väldigt rolig pryl.

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
kWeld, mycket bra val!

K Keld skrev:
[bild]
Väldigt rolig pryl.
Vad är det?

Jonas Persson
Intet Intet skrev:
Vad är det?

K Keld skrev:
[bild]
Väldigt rolig pryl.
Var kan man köpa den?

B breakman skrev:
Halva priset på vissa Wolfkraft-tvingar hos Motonet. Blev 2 av varje i storlekarna
65-150
65-300
100-700

870kr för alla 6 👍🏻

[bild]
Bra pris! Jag såg det tyvärr för sent så var bara butikssaldo kvar på de jag var intresserad av.

C
T TriNitro skrev:
Bra pris! Jag såg det tyvärr för sent så var bara butikssaldo kvar på de jag var intresserad av.
Åtminstone i V-ås har de kört någon skum grej att de inte märker upp varorna på hyllan som reavaror, så det syns inte i butiken att det är utförsäljning. Så prylarna som ligger på hyllan räcker länge... Perfekt för den som känner till det och har en butik i närheten.

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
B
C cpalm skrev:
Åtminstone i V-ås har de kört någon skum grej att de inte märker upp varorna på hyllan som reavaror, så det syns inte i butiken att det är utförsäljning. Så prylarna som ligger på hyllan räcker länge... Perfekt för den som känner till det och har en butik i närheten.
De jag köpte var det ingen röd lapp på, men såg det på en del annat. Frågade i kassan och de hade inte hunnit med att märka om.

useless useless skrev:
Har Hultafors blivit så här dåliga, eller har jag drabbats av ett måndagsexemplar? Efter en kvarts användning och urdragning av 20 spikar är den sämre än de jag haft i fem respektive 10 år.
Stålet smulas sönder som billigt gjutjärn...

Nu har Amazons finansiella institut utfärdat en återbetalning

Återbetalningsmeddelande från Amazon om kreditering av 130,35 kr till ursprunglig betalningsmetod senast 5 januari.
Skapa konto

Frågan är om man törs köpa ett likadant och hoppas att det förra var ett måndagsexemplar?

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
T
Efter lång väntan och mycket velande blev det till slut en beställning för några månader sedan med leverans nu i veckan.

När priset på amazon dippade rejält chansade jag på att det ändå skulle gå igenom, priset var lågt men inte "fel-valuta-lågt" :) Men för strax över 4k är jag nu supernöjd ägare av en ny såg :)
Prisgraf över sex månader för en produkt med lägsta pris 4139 kr den 8 december och nuvarande pris 6775 kr, visar prisfluktuationer och rea-perioder.
Skapa konto

Jag valde det lite mer ekonomiska tillvalet och gick på evolution skenor.
(https://www.amazon.se/dp/B0D7CV2476) 1200,- för två 1400-skenor. De är säkert inte lika bra som milwaukees egna, eller festools, men de passar sågen, de är raka och är enkla att skarva. De har inte läppen för tippskyddet, men det känner jag att jag nog kan klara mig utan, annars får jag väl köpa röda skenor också ;)

Saw tracks on a workbench with woodworking tools and white plastic shavings scattered around.
Skapa konto

(kan inte minnas att jag sett i någon av tubfilmerna att jag nu tydligen kommer att ha vita plastflingor i hela verkstaden resten av året ... :) ) Jo jag har en adapter till dammsugaren, den behöver bara justeras lite till för att passa ordentligt.

Milwaukee cirkelsåg på skena i en verkstad, med träbänk i bakgrunden och dammsugarslang ansluten.
Skapa konto

och att jag behöver ett större arbetsbord :D har jag insett för länge sedan, det är bara så mycket annat på listan före.

Som många andra milwaukeeprylar är den lite "rå" i starten, men här känns det inte som ett problem ens nu i början. Lättare och smidigare att jobba med än vad jag trodde.

• Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
Köpte en etikettskrivare, en Dymo 1590:

Dymo 1590 etikettskrivare med svart handtag, runda bokstavsrattar och flera märktejprullar på ett bord.
Skapa konto

Dymo 1590 etikettskrivare på en tabell.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 16 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Vi får in sådana till second hand-butiken ibland. Tips på var man köper banden?

DennisCA DennisCA skrev:

[bild]

[bild]
Flashback till dagis och skola på 80-talet.

• Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Vi får in sådana till second hand-butiken ibland. Tips på var man köper banden?
Ink123

• Gilla
Jernhand och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.