Nice, gärna en liten recension vid tillfälle. Kan möjligen ersätta min Jonsered nu när nästa alla träd är borta.
 
Knipex Cobra XL i bra skick på loppis.
200 pix var ok, den verkar kosta allt emellan 559 till tusenlappen.

/Höghus

Tångverktyg Knipex Cobra XL med röda handtag, fotograferad mot en grå yta. Säljs för 200 kr, normalt pris 559-1000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 10 till
  • Laddar…
ullberg
Verktygsset med färgglada isolerade skruvmejslar i en öppen verktygsväska på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resultat av tipstråden, det är egentligen bara 4 ”klingor” jag var intresserad av (ngn som kan gissa vilka fyra?) - men sure: Den dag jag behöver en vde-klassad torx är jag väl förberedd!

/U
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 7 till
  • Laddar…
Blev ett inköp av lite bra att ha saker. Ska bli kul att testköra sakerna framöver. Behöver komplettera lite till men inget som är brådskande

Verktygsset från Festool med skruvdragare, batterier, laddare och tillbehör, perfekt för byggprojekt och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsset med sänksåg, styrskena, två laddare, sågklinga och förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsset med borrmaskin, laddare, två batterier, borrchuck och förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Jag köpte lite mättillbehör på utförsäljning från Conrad. Fick meddelande från UPS om hemleverans i morgon eftermiddag. Men prylarna kom idag tidigt på morgonen. Ingen risk att dessa skulle komma bort i transporten...

Kartongark på ett träbord utomhus, med gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kablage och kontakter i olika plastpåsar placerade på en träbänk utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag köpte lite mättillbehör på utförsäljning från Conrad. Fick meddelande från UPS om hemleverans i morgon eftermiddag. Men prylarna kom idag tidigt på morgonen. Ingen risk att dessa skulle komma bort i transporten...

[bild][bild]
”Luftig” transport!
 
  • Gilla
GEGS
  • Laddar…
Lite stolt över mig själv. Tog en tur till Rubank/Hyvlar i Västberga och kom hem med precis det jag hade på listan och inget mer.

Planen var iofs att bara köpa hårdvaran för att bygga en Moxonbaserad laxmaskin, men det blev en färdig. Fast ett demo-ex, så träet var gratis och nu har jag något som håller i delarna till det nya bygget. Och som bonus något till kakelugnen.
Verktyg för träbearbetning inklusive en Moxon-vinsats och andra verktyg, upplagda på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Lite stolt över mig själv. Tog en tur till Rubank/Hyvlar i Västberga och kom hem med precis det jag hade på listan och inget mer.
Inom parentes är ju detta sällsynt nuförtiden, ofta vet man precis vad man vill ha men det är omöjligt att hitta... 🙄
 
Fotografen Fotografen skrev:
Inom parentes är ju detta sällsynt nuförtiden, ofta vet man precis vad man vill ha men det är omöjligt att hitta... 🙄
Sant. Jag hade faktiskt en sak till på listan som var slut. Så egentligen tjänade jag ju nästan 500 på att åka dit. De borde jag kunna använda till att beställa hem något kul.
 
  • Gilla
  • Haha
jackt och 4 till
  • Laddar…
Inte idag, men igår.
Lidl-köp med mjölk är för småknarkare
Jag kör som bekant men bulvaner istället..så @Pysslarn stog för leverans. Som vanligt kör vi inte face to face, vill ju inte riskera hans liv om min fru skulle passera förbi..
Påse på dörren helt enkelt
Blå plastpåse med texten "LINUS" placerad på en stol vid ett bord dekorerat med julduk och dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resten av personalen tyckte dock att det gav Gudfadern-vibbar att hitta en påse med mitt namn på dörren. (Det är som tur är ett filter, inte ngt hästhuvud)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
FreQa och 10 till
  • Laddar…
Visa fi…
 
Jag fick hem en hyvel som @Hep, i princip, tipsade om i tipstråden. Har ingen tidigare erfarenhet av nytillverkade hyvlar och var rätt skeptisk. Men efter lite handpåläggning fungerar den, ligger bra i handen om än lite krånglig att ställa. Tror den kommer bli välanvänd.
 
  • En arbetsbänk med två olika hyvlar. En ny hyvel ligger i en trälåda. Arbetsbordet är omgivet av trä och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytillverkad hyvel placerad på ett träunderlag i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
LJC och 6 till
  • Laddar…
Fick hämtat den hydrauliska spaden jag vann på auktion förra veckan Hydraulisk spade i gul färg placerad i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Norrtull och 30 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Fick hämtat den hydrauliska spaden jag vann på auktion förra veckan[bild]
Den ser jobbig ut att lyfta med bara två händer...
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Fick hämtat den hydrauliska spaden jag vann på auktion förra veckan[bild]
Ditt liv kommer vara så mkt lättare! Kommer inte ihåg från vilken kanal jag hörde det, men jag håller helt med i uttrycket "I feel like half a human if I don't have my excavator" 😆
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Norrtull och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.