3 819 629 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Då får man hoppas att min DDF484 håller bättre då som jag köpte i våras då jag i stort fick den på köpte när jag köpte kittet med 3 st 5Ah batterier, laddare, skruvdragare och väska till priset av 3 batterier på Hornbach.U Utsliten och utdömd skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Växellådan var 100kr billigare än en ny 486 så kändes inte värt en reparation, annars hade jag gärna haft kvar den. Trevlig maskin i övrigt och riktigt bra när den fungerade, men väldigt stor och tung.R roli skrev:
Pratade med makitas kundtjänst om problemet och de förnekade att det var ett vanligt fel och meddelade att det inte gick på garantin.
Lärdomen var att jag inte ville ge makita mer pengar och att jag gärna har lättare maskiner.
De där kommer att funka bra och inte slitas ut på länge. Jag har några av den typen men andra storlekar och tycker de är väldigt bra.Ola C skrev:
Lyxat till det o köpt dyra tvingar. Dom där 4 som alltid hänger på "primeplats" på verktygstavlan, som aldrig används till nåt viktigt o därför aldrig varit värda att spendera pengar på, men nog används lika mycket som alla mina andra tvingar tillsammans.
Tidigare haft 4 billiga från Hornbach som slets ut på 5 år, sen 4 likadana till o nu var dom också utslitna. Snea o vinga o partier av slaglängden där de inte greppade nåt vidare eller överhuvudtaget.
[bild]
Gammal tving
[bild]
Nya tvingar
Vad är det för storlek du har? 100 x 200?
Vet inte om detta räknas som verktyg, men...
Har med stigande ålder retat mig mer och mer på att leta skruv i en stor diverselåda och stå och kapa till rätt längd, eller åka och köpa dyrt så fort man ska göra något.
Var lite avundsjuk på nuts and bolts som finns i USA, så kollade runt på nätet och hittade en liten firma I norra delarna som sålde mindre förpackningar av skruvar och muttrar, och annat. Köpte lite då och då till specifika projekt men hatar att vänta på leverans.
Så , hittade en blocketannnons på 440st plastbackar, försökte köpa 100st men säljaren ville inte dela upp dom.
Förra sommaren gjorde jag en lista över alla skruvar och muttrar dom hade på hemsidan, i vanliga 6 kant och FZB och tänkte dra iväg en förfrågan på ett helt kit, men tiden rann iväg som vanligt, men för några veckor sedan fick jag tummen ur och skickade listan.
Fick hem 4 av 5 kartonger i fredags och började sortera upp allt i lådor.
Köpte 2st kit, det andra ger jag nog bort till kompisen som är här och gräver i min diverselåda oftare än vad jag gör.
Saknar en del specifika längder som var slut i lager, och muttrar och brickor i M8, M10, M12, men hoppas dom kommer på måndag.
Kittet består av M4-M12, vanlig mutter, låsmutter, flänsmutter, kupolmutter, liten, mellan och stor bricka.
M4-M12 8.8 gängstänger, ett gäng av varje.
Alla längder dom hade på skruvarna, ända upp till 200mm på dom stora (M8 och uppåt)
Med tanke på priset önskar jag att jag hade gjort detta för 20 år sedan.
Vet inte vart gränsen går för reklam och vill vara tydlig med att jag inte har med företaget att göra annat än att jag fick lite rabatt på hela kittet mot listpris.
Betalde lite drygt 4k inkl frakt för ett kit (att beställa 2 kit blev lite spontanköp), om någon är intresserad av ett eget kit är det bara googla, hittar ni inte någon firma eller vill ha listan med antal och artiklar är det bara PM'a
Har med stigande ålder retat mig mer och mer på att leta skruv i en stor diverselåda och stå och kapa till rätt längd, eller åka och köpa dyrt så fort man ska göra något.
Var lite avundsjuk på nuts and bolts som finns i USA, så kollade runt på nätet och hittade en liten firma I norra delarna som sålde mindre förpackningar av skruvar och muttrar, och annat. Köpte lite då och då till specifika projekt men hatar att vänta på leverans.
Så , hittade en blocketannnons på 440st plastbackar, försökte köpa 100st men säljaren ville inte dela upp dom.
Förra sommaren gjorde jag en lista över alla skruvar och muttrar dom hade på hemsidan, i vanliga 6 kant och FZB och tänkte dra iväg en förfrågan på ett helt kit, men tiden rann iväg som vanligt, men för några veckor sedan fick jag tummen ur och skickade listan.
Köpte 2st kit, det andra ger jag nog bort till kompisen som är här och gräver i min diverselåda oftare än vad jag gör.
Saknar en del specifika längder som var slut i lager, och muttrar och brickor i M8, M10, M12, men hoppas dom kommer på måndag.
Kittet består av M4-M12, vanlig mutter, låsmutter, flänsmutter, kupolmutter, liten, mellan och stor bricka.
Alla längder dom hade på skruvarna, ända upp till 200mm på dom stora (M8 och uppåt)
Vet inte vart gränsen går för reklam och vill vara tydlig med att jag inte har med företaget att göra annat än att jag fick lite rabatt på hela kittet mot listpris.
Betalde lite drygt 4k inkl frakt för ett kit (att beställa 2 kit blev lite spontanköp), om någon är intresserad av ett eget kit är det bara googla, hittar ni inte någon firma eller vill ha listan med antal och artiklar är det bara PM'a
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kanske är trött, men jag hänger inte riktigt med i det du skriver. Säljer du något, eller har du hittat ett ställe som säljer bra sortiment med skruv?Gimp skrev:
Vet inte om detta räknas som verktyg, men...
Om det är det senare så ser jag inga problem att skriva ut vilka det är, sådan "reklam" uppfattar jag som helt ok. Det finns ju trots allt en tipstråd i forumet för verktyg.
Så om det är så, lägg upp listan här och länka till företaget. 4k är överkomligt om det är ok kvalitet. Att slippa stå och sucka över att man saknar M5 i 25mm och behöva sätta sig i bilen för att åka och handla är, som du skriver, värt en hel del. Speciellt när man kommer hem och inser att man behövde 30mm också
Egentligen gårdagens, men jag skruvade fast dem nyss. Oklart om ”Casters for life” betyder att de håller längre än mig, eller att de ger eller promotar liv på något sätt. Väldigt stadiga och snälla mot golvet.
Nu åkte skitjulen jag köpte på Lidl nyligen ut. För små för att rulla bra på lite ojämnt betonggolv och alldeles för hårda (och små), så de gjorde riktigt fula spår i mitt mjuka furugolv. Nästa gång jag skriver här om ett nytt fynd jag gjort på Lidl - kan ni lova att ni säger åt mig att jag slänger skräpet direkt. Fram till nu har jag köpt, använt, blivit besviken och sedan slängt. Jag borde kunna hoppa över ett steg och effektivisera fyndandet, genom att slänga allt direkt när jag köpt det. Eller kanske ge prylarna till rumänskan som sitter utanför och säger hej.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu åkte skitjulen jag köpte på Lidl nyligen ut. För små för att rulla bra på lite ojämnt betonggolv och alldeles för hårda (och små), så de gjorde riktigt fula spår i mitt mjuka furugolv. Nästa gång jag skriver här om ett nytt fynd jag gjort på Lidl - kan ni lova att ni säger åt mig att jag slänger skräpet direkt. Fram till nu har jag köpt, använt, blivit besviken och sedan slängt. Jag borde kunna hoppa över ett steg och effektivisera fyndandet, genom att slänga allt direkt när jag köpt det. Eller kanske ge prylarna till rumänskan som sitter utanför och säger hej.
Men om du slänger direkt efter inköp hoppar du ju de facto över två steg.Hep skrev:
Om vi antar att köpet inte går att hoppa över rent hypotetiskt, eftersom då faller efterföljande steg och slutsatsen blir fyra överhoppade steg. Då finns det använda, bli besviken och slänga kvar att hoppa över.
Av dessa borde bli besviken vara en konsekvens av användandet, så om man hoppar över användandet försvinner även bli besviken. Så bli besviken eller slänga är kvar.
Att bli besviken kan man inte bara hoppa över, utan är en konsekvens av föregående steg.
Således kan du endast hoppa över steget slänga.
Hoppas du blir nöjd med din effektiviserade process och vi ser fram emot bild på din effektiviseringshylla efter något år.