3 819 424 läst ·
18 066 svar
3819k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Nej. Det finns flera nivåer av samarbeten som man kan ha med Amazon, men om Amazon så mycket som sett prylen är det inte dropshipping.M maria01 skrev:
Många gånger kan du en del om det du skriver om, men uttrycker dig slarvigt och kortfattat. Fast här har du bara fel.
Idag var dagen jag väntat på länge! Stor Layher rullställning kom ut på Blocket, bokstavligen två gator bort. För 9000kr.
Nu blir det champagne och en trisslott?
Garaget är nu en krigsskådeplats
Nu blir det champagne och en trisslott?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garaget är nu en krigsskådeplats
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det är inte tveksamt alls. Det står ju ”Skickas av Amazon” - alltså inte dropshipping.R RoAd skrev:Nae, jag tror inte att det behöver (enligt någon lag) det, men det gör det likväl: Shipped by Amazon.
Om du köper den här fantastiska dinosauriedräkten så kommer du köpa den av JASHKE, men det är Amazon som skickar den. Dropshipping kallas det
[länk]
Innan någon påpekar det, så ja, det är väl tveksamt om detta är dropshipping. JASHKE har väl mer lejt ut logistik+butik till Amazon än att de lägger en beställning på sin egna vara av amazon. Men det var för frestande för att inte skriva det![]()
sorry mena Fulfillment by Amazon FBA blanda ihop det medHep skrev:
Fast säljs inte av Amazon, utan JASHKE. Just att det skickas av Amazon är ju det jag anser gör det till en form av dropshipping. D.v.s. att man säljer något och låter någon annan ta hand om lager och leverans.Hep skrev:
Men jag håller med om att det inte är ett lysande exempel då Amazon ju står för butiken också, och produkten (i.a.f. "på pappret") är JASHKEs egna.
Det finns som sagt många varianter hos både Amazon och andra marknadsplattformar. Hos Amazon är detta kanske ett bättre exempel nedan då den både säljs och skickas från tredje part. Med dropshipping i dagligt tal avses dock oftast sändning direkt från fabrik i Kina (även om det inte är definierat så).
https://sell.amazon.se/en/lara-sig/... potential delivery delays or wholesale sales.
Kan vi återgå till ämnet nu?
https://sell.amazon.se/en/lara-sig/... potential delivery delays or wholesale sales.
Kan vi återgå till ämnet nu?
Eftersom jag är en så god medmänniska så köpte jag denna bara för att stilla din nyfikenhet på om det var någon skillnad. Det var det. Kom med någon form av förpacking:B breakman skrev:
Logga in
Skapa konto
Hur såg den ut i "greppet" då, jo såhär:
Logga in
Skapa konto
Behövde jag denna? Absolut inte, så om du @breakman vill dela på kostnaden, eftersom du fick mig att impulsköpa för din skull, så är jag i stan tills på fredag 😁
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Behöver och behöver... Det mesta av mina verktyg har nog hamnat i garaget för att de funnits på villhöver-listan.G gripnil skrev:Eftersom jag är en så god medmänniska så köpte jag denna bara för att stilla din nyfikenhet på om det var någon skillnad. Det var det. Kom med någon form av förpacking:
[bild]
Hur såg den ut i "greppet" då, jo såhär:
[bild]
Behövde jag denna? Absolut inte, så om du @breakman vill dela på kostnaden, eftersom du fick mig att impulsköpa för din skull, så är jag i stan tills på fredag 😁
Min tång har inte ens tagit sig till garaget ännu utan ligger kvar på skrivbordet bredvid datorn sedan jag öppnade förpackningen.
Så kanske är du i mer behöva av tången än vad jag är... 😅