ClasseClas ClasseClas skrev:
Pajad backspegel på bilen igen?🙃😉
Nä, nu är det batteribyte i äppelklockan. Och går det bra gör jag det på gamla ajPädden med.

Redigerat:
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Efter att ha handjagat 32 stycken 16mm hål i 15mm gods varav hälften på traktorn och hälften på lösa lastarfästen så kände jag att jag var värd lite mer prestanda till återstående 25 och 30 mm hål på lastaren.
Borrmaskin och olika borrhuvuden i verkstadsmiljö med upphängda skiftnycklar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Karl Heinz och 11 till
  • Laddar…
C
TorpAnders TorpAnders skrev:
Efter att ha handjagat 32 stycken 16mm hål i 15mm gods
Så där brukar jag också göra. Göra jobbet först och köpa verktyget sen 😆

• Haha
  • Gilla
Porsibygg och 8 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Så där brukar jag också göra. Göra jobbet först och köpa verktyget sen 😆
Haha, nja nästan, med de hål jag gjort hade inte funkat med magnetborren men insatsen räckte för att tanken på mer maskin väcktes rätt snabbt😁

Och då brukar det vara kört.. jag tänker bara lite olika långt men köpt slutar det med 😆

B
Denna damp ner i brevlådan igår, har spanat på den länge och saknat en lite då och då.
Tång med röda handtag där ena käftens kant verkar slipad ojämnt och ser tunnare ut på den högra sidan av spetsen.
Skapa konto

Men blev lite fundersam när jag kollade framtill, de ser ut att ha slipat/kapat ena käften lite hårt så det är tunt med goda längst ut (till höger i bild nedan). Något jag bör reklamera eller kommer den hålla ändå tror ni?
Tång med slipad käft till höger, som ser tunn ut, fotograferad på nära håll.
Skapa konto

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
B breakman skrev:
Denna damp ner i brevlådan igår, har spanat på den länge och saknat en lite då och då.
[bild]

Men blev lite fundersam när jag kollade framtill, de ser ut att ha slipat/kapat ena käften lite hårt så det är tunt med goda längst ut (till höger i bild nedan). Något jag bör reklamera eller kommer den hålla ändå tror ni?
[bild]
Ska dubbelkolla när jag kommer hem men jag tror nod gu har rätt. Det borde varit centrerat bättre på käften. Återkommer.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Jonas Persson
Min är mer centrerad. Hur har den kunnat passera deras kvalitetskontroll. Detta ser man mer på billiga kopior.

Närbild av en tångs käftar med ojämnt centrerade tänder, vilket antyder bristande kvalitetskontroll.
Skapa konto
Närbild av en tång med ojämn öppning, på ett marmorerat underlag.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Min är mer centrerad. Hur har den kunnat passera deras kvalitetskontroll. Detta ser man mer på billiga kopior.

[bild][bild]
Tackar, jag drar ett mail till Knipex och frågor dom.
För info så är det denna jag beställt https://www.amazon.se/dp/B09G17BGTP Låg i en bubbelplast-påse och ingen Knipex-förpackning.

B breakman skrev:
Tackar, jag drar ett mail till Knipex och frågor dom.
För info så är det denna jag beställt [länk] Låg i en bubbelplast-påse och ingen Knipex-förpackning.
Borde vara original.

Amazon själva är säljaren och de brukar väl ha koll?

B
R Robert-san01 skrev:
Borde vara original.

Amazon själva är säljaren och de brukar väl ha koll?
Tycker också att det ska vara original, men kan det vara en andrasortering som Amazon säljer utan att upplysa om det. De har samma tång på annat artikelnummer som är 50kr dyrare.
https://www.amazon.se/dp/B09FPZPY96/

• Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
U
B breakman skrev:
Tycker också att det ska vara original, men kan det vara en andrasortering som Amazon säljer utan att upplysa om det. De har samma tång på annat artikelnummer som är 50kr dyrare.
[länk]
Nej det är den större modellen

B
U Utsliten och utdömd skrev:
Nej det är den större modellen
Nje... båda heter 82 01 200 som säger att det är 200mm-modellen. Eller finns det annan skillnad?

U
B breakman skrev:
Nje... båda heter 82 01 200 som säger att det är 200mm-modellen. Eller finns det annan skillnad?
Ja du har helt rätt, jag kollade bara måtten på artikeln. Måste va med/utan förpackning då.

• Gilla
oleufven
  • Laddar…
B
U Utsliten och utdömd skrev:
Ja du har helt rätt, jag kollade bara måtten på artikeln. Måste va med/utan förpackning då.
Precis, på sen senare står det SB efter i rubriken. Gissar att ena är bulk och andra i butiksförpackning.

• Gilla
poba53 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
TeroM TeroM skrev:
Laddar upp för pryl-HLR

[bild]
Har den satsen... Den är bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.