N naikon skrev:
Slog till på det prisvärda vinkelslipspaketet på Hornbach som det ofta tipsas om här
230mm+125mm+2 diamantskivor för 1295kr
Får man med någon förvaring/väska i det där paketet eller ligger de "löst" i kartongen?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Får man med någon förvaring/väska i det där paketet eller ligger de "löst" i kartongen?
Löst i kartongen, iaf när jag handlade för något år sedan.
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Kom ihåg tumdimensionerna pôjkar...
Jag försöker glömma allt med tum, feet, yards, pounds etc men några få länder har inte fattat att de bytte system för 60-70 år sedan.
När fas fyra av verkstan startar ska alla fasta nycklar med tumstorlekar ner längst bak i en låda och sedan blir det ev barnbarns problem att lista ut vad sjutton det är för medeltidsteknik.

(jag har konverterat från både yards och feet senaste veckan så jag är lite less, det från tillverkare inom högteknologi).
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Lidl rear ut en del verktyg bland annat sågar för 24,90 styck, känns rejäla i förhållande till priset.
 
  • Sågbåge och hopfällbar grensåg från Parkside, placerade på grus med sina förpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag försöker glömma allt med tum, feet, yards, pounds etc men några få länder har inte fattat att de bytte system för 60-70 år sedan.
När fas fyra av verkstan startar ska alla fasta nycklar med tumstorlekar ner längst bak i en låda och sedan blir det ev barnbarns problem att lista ut vad sjutton det är för medeltidsteknik.

(jag har konverterat från både yards och feet senaste veckan så jag är lite less, det från tillverkare inom högteknologi).
Feet och pounds får gärna försvinna men rör inte min pint! ,😁
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 3 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Feet och pounds får gärna försvinna men rör inte min pint! ,😁
Inte hela världen om det i stället blir en liter. 😀🍺
 
B Bitterhetsakademin skrev:
Lidl rear ut en del verktyg bland annat sågar för 24,90 styck, känns rejäla i förhållande till priset.
Inte för att vara den som är den och jag förstår vad du menar, men ”rejäl i förhållande till priset” säger inte så mycket när det handlar om 25 spänn.. 😂
 
  • Haha
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte för att vara den som är den och jag förstår vad du menar, men ”rejäl i förhållande till priset” säger inte så mycket när det handlar om 25 spänn.. 😂
Förmodligen inte samma kvalitet som Sandvik men till ett pris lägre än ett reservblad och gjord av metall så får man vara nöjd. Är den slut efter jag sågat ner grenarna är inte förlusten "olidlig".
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Förmodligen inte samma kvalitet som Sandvik men till ett pris lägre än ett reservblad och gjord av metall så får man vara nöjd. Är den slut efter jag sågat ner grenarna är inte förlusten "olidlig".
Helt enig, låter som ett bra tips!
 
Verktyg och verktyg, reservdel men den får kvala in.

För många herrans år sen vann jag en Kärcher K7 Premium här på Byggahus.

I takt med bilparken har utökats, läs a-traktorer har biltvättandet ökat varpå slanggenomföringen nötts ut...
Kollade på nätet efter reservdelen, hittade i Tyskland bla. där delen kostade en 50lapp och frakten 200:-.
Sen slog det mig att Falun Borlänge Elektra är Kärcher återförsäljare.
Ringde dom, som hade delen på hyllan för 61:- ink. moms. 👌
Reservdel för Kärcher högtryckstvätt; slanggenomföring i plast, delvis i påse, på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ibland ser man inte skogen för alla träd. 🙂
 
  • Gilla
Putte G... och 22 till
  • Laddar…
T
FredrikR FredrikR skrev:
Verktyg och verktyg, reservdel men den får kvala in.

För många herrans år sen vann jag en Kärcher K7 Premium här på Byggahus.

I takt med bilparken har utökats, läs a-traktorer har biltvättandet ökat varpå slanggenomföringen nötts ut...
Kollade på nätet efter reservdelen, hittade i Tyskland bla. där delen kostade en 50lapp och frakten 200:-.
Sen slog det mig att Falun Borlänge Elektra är Kärcher återförsäljare.
Ringde dom, som hade delen på hyllan för 61:- ink. moms. 👌
[bild]

Ibland ser man inte skogen för alla träd. 🙂
Nä, men det är mycket träd i Dalarna... 😂
 
  • Haha
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Rickard.
Har klurat på något sånt här ett tag men inte kunnat bestämma mig mellan hobby eller kina-kopia men när jag hittade denna oanvänd för halva nypriset så blev det ett köp, återstår att se om det är ett bra sådant.

En verktygslåda med en Proxxon IBS/E slipmaskin, olika sliphuvuden och tillbehör på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
Inte heller ett verktyg, men Bauhaus sålde ut brevlådor (visnings) med 70%. Blev en sån här som får ersätta en sketen från liten plastlåda. Den kostade alltså ca 1250.

Dessutom säljer de Skil satineringsmaskin för 1tkr isf 1500 kr som den kostat länge.
 
  • Svart brevlåda placerad i en hall, märkt med ett pris på 4195 kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GEGS
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Inte heller ett verktyg, men Bauhaus sålde ut brevlådor (visnings) med 70%. Blev en sån här som får ersätta en sketen från liten plastlåda. Den kostade alltså ca 1250.

Dessutom säljer de Skil satineringsmaskin för 1tkr isf 1500 kr som den kostat länge.
OT anekdot.
När jag bodde i villa hade vi delad infart med grannen som hade stickväg bredvid min tomt. Grannens fru klagade på petitesser som att någon gäst råkat parkera med hjul på deras halva. Det upphörde tvärt efter att grannfrun backade ner min brevlåda av den typen 😂. Jag som har varit brevbärare i ungdomen tog det väldigt lätt. Rätade ut den och satte tillbaka den. Bottenplattan var gjord för att lossna. Några plåtskruv räcker för att fixa.

Jag ledsnade ändå på den delade vägen. Uttalad ovilja hänger kvar även när snacket upphört. Gjorde en ny infart. Därmed slutade jag skotta åt dem som jag gjort när jag använde vägen…

Mvh Findus
 
  • Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
B Bitterhetsakademin skrev:
Lite grand på samma tema:
Flaska formad som en tumstock.
Den måste vara från 80-talet, då det fortfarande söps på byggena.

En grogg i tumstocksfickan att förgylla fredagen efter lunch med.

Jag har hört rykten om detta, av gammalt folk i byggbranschen, att det var inte alls ovanligt att en del började värma upp inför helgen redan på fredagen efter lunch
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.