3 945 267 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag försöker glömma allt med tum, feet, yards, pounds etc men några få länder har inte fattat att de bytte system för 60-70 år sedan.Fotografen skrev:
När fas fyra av verkstan startar ska alla fasta nycklar med tumstorlekar ner längst bak i en låda och sedan blir det ev barnbarns problem att lista ut vad sjutton det är för medeltidsteknik.
(jag har konverterat från både yards och feet senaste veckan så jag är lite less, det från tillverkare inom högteknologi).
Feet och pounds får gärna försvinna men rör inte min pint! ,😁Z z_bumbi skrev:Jag försöker glömma allt med tum, feet, yards, pounds etc men några få länder har inte fattat att de bytte system för 60-70 år sedan.
När fas fyra av verkstan startar ska alla fasta nycklar med tumstorlekar ner längst bak i en låda och sedan blir det ev barnbarns problem att lista ut vad sjutton det är för medeltidsteknik.
(jag har konverterat från både yards och feet senaste veckan så jag är lite less, det från tillverkare inom högteknologi).
Förmodligen inte samma kvalitet som Sandvik men till ett pris lägre än ett reservblad och gjord av metall så får man vara nöjd. Är den slut efter jag sågat ner grenarna är inte förlusten "olidlig".tveksamt skrev:
Verktyg och verktyg, reservdel men den får kvala in.
För många herrans år sen vann jag en Kärcher K7 Premium här på Byggahus.
I takt med bilparken har utökats, läs a-traktorer har biltvättandet ökat varpå slanggenomföringen nötts ut...
Kollade på nätet efter reservdelen, hittade i Tyskland bla. där delen kostade en 50lapp och frakten 200:-.
Sen slog det mig att Falun Borlänge Elektra är Kärcher återförsäljare.
Ringde dom, som hade delen på hyllan för 61:- ink. moms. 👌
Ibland ser man inte skogen för alla träd. 🙂
För många herrans år sen vann jag en Kärcher K7 Premium här på Byggahus.
I takt med bilparken har utökats, läs a-traktorer har biltvättandet ökat varpå slanggenomföringen nötts ut...
Kollade på nätet efter reservdelen, hittade i Tyskland bla. där delen kostade en 50lapp och frakten 200:-.
Sen slog det mig att Falun Borlänge Elektra är Kärcher återförsäljare.
Ringde dom, som hade delen på hyllan för 61:- ink. moms. 👌
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland ser man inte skogen för alla träd. 🙂
Nä, men det är mycket träd i Dalarna... 😂FredrikR skrev:
Verktyg och verktyg, reservdel men den får kvala in.
För många herrans år sen vann jag en Kärcher K7 Premium här på Byggahus.
I takt med bilparken har utökats, läs a-traktorer har biltvättandet ökat varpå slanggenomföringen nötts ut...
Kollade på nätet efter reservdelen, hittade i Tyskland bla. där delen kostade en 50lapp och frakten 200:-.
Sen slog det mig att Falun Borlänge Elektra är Kärcher återförsäljare.
Ringde dom, som hade delen på hyllan för 61:- ink. moms. 👌
[bild]
Ibland ser man inte skogen för alla träd. 🙂
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Inte heller ett verktyg, men Bauhaus sålde ut brevlådor (visnings) med 70%. Blev en sån här som får ersätta en sketen från liten plastlåda. Den kostade alltså ca 1250.
Dessutom säljer de Skil satineringsmaskin för 1tkr isf 1500 kr som den kostat länge.
Dessutom säljer de Skil satineringsmaskin för 1tkr isf 1500 kr som den kostat länge.
OT anekdot.slothy skrev:
När jag bodde i villa hade vi delad infart med grannen som hade stickväg bredvid min tomt. Grannens fru klagade på petitesser som att någon gäst råkat parkera med hjul på deras halva. Det upphörde tvärt efter att grannfrun backade ner min brevlåda av den typen 😂. Jag som har varit brevbärare i ungdomen tog det väldigt lätt. Rätade ut den och satte tillbaka den. Bottenplattan var gjord för att lossna. Några plåtskruv räcker för att fixa.
Jag ledsnade ändå på den delade vägen. Uttalad ovilja hänger kvar även när snacket upphört. Gjorde en ny infart. Därmed slutade jag skotta åt dem som jag gjort när jag använde vägen…
Mvh Findus
Den måste vara från 80-talet, då det fortfarande söps på byggena.B Bitterhetsakademin skrev:
En grogg i tumstocksfickan att förgylla fredagen efter lunch med.
Jag har hört rykten om detta, av gammalt folk i byggbranschen, att det var inte alls ovanligt att en del började värma upp inför helgen redan på fredagen efter lunch



