3 945 342 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
@mexitegel Min 13mm nyckel köptes 1989 när jag började jobba på ett snickeri. Haft samma hela tiden. 6,7,8,9,11,12,13,14,15,16,17,18 och 19 är kvar från samma sats. Bacho tunnväggiga blocknycklar. Är det ett tecken på mental störning att kunnat hålla rätt på dessa i 36 år. Om så är den bortslarvade 10 bevis på motsatsen
.
Mvh Findus
PS. Tappade tian i kolmörker i högt gräs när jag lossade pluspolen för att gardera mig mot krypströmmar i en skitbil. Hade ingen magnet att söka med. Annars hade den nog varit kvar 🤓DS
Mvh Findus
PS. Tappade tian i kolmörker i högt gräs när jag lossade pluspolen för att gardera mig mot krypströmmar i en skitbil. Hade ingen magnet att söka med. Annars hade den nog varit kvar 🤓DS
Vi kan gå hand i hand med @mexitegel till slutförvaret. Jag har en sats Kamasa Tools U-ring 10-19 (alla storlekar). Jag fick den i femtonårspresent, vilket är mer än 36 år sedan. Alla är kvar. Plastfodralet däremot... Eller det är kvar men inte helt.findus42 skrev:
Om du hade viftat runt lite med en passande mutter/skruv så hade det säkert rasslat till i gräset när nyckeln försökte smita därifrån. 😁findus42 skrev:
Var i väldigt stort behov av liknande nycklar för några veckor sedan när jag låg under en bänk och krälade för någon vecka sedan. Så det fick bli ett sett här med:
Tänkte köpa igår, men hyllan var länsad i min närmsta Lidl, men sambon var förbi i en anna idag, och där fanns de. Dessutom slapp jag betala
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte köpa igår, men hyllan var länsad i min närmsta Lidl, men sambon var förbi i en anna idag, och där fanns de. Dessutom slapp jag betala
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Igår köpte vi en ny kantfräs på jobbet.
Vi har några Festool OFK 500 och en MFK 700 men ibland är det skönt med något litet sladdlöst.
Vi har två leksaker i form av Bosch GKF 12 V men de brukar jag inte använda. Varvar alldeles för lågt. Den ena har fått lager bytt på garantin och nu när garantin är slut så har lagret gett upp igen. Not so ”Professional”…
Leksaksfräsen:
Flinks järn beställde hem ett exemplar av Bosch GLF 18V-8 som vi fick låna och prova. Bra service men den var inget bra. Rätt hög och fyrkantig platta så vi beställde en GKF 18 V istället. Jag förstår inte riktigt varför de har två snarlika modeller.
Den har inbyggd lampa vilket var användbart men tyvärr så levereras den utan borste. 😂
Dammsugaranslutning följde dock med i förpackningen.
PS. Festool släpper två batterifräsar nu i september men det gick inte att klämma på dem så vi gick på Bosch istället.
Vi har några Festool OFK 500 och en MFK 700 men ibland är det skönt med något litet sladdlöst.
Vi har två leksaker i form av Bosch GKF 12 V men de brukar jag inte använda. Varvar alldeles för lågt. Den ena har fått lager bytt på garantin och nu när garantin är slut så har lagret gett upp igen. Not so ”Professional”…
Leksaksfräsen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flinks järn beställde hem ett exemplar av Bosch GLF 18V-8 som vi fick låna och prova. Bra service men den var inget bra. Rätt hög och fyrkantig platta så vi beställde en GKF 18 V istället. Jag förstår inte riktigt varför de har två snarlika modeller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den har inbyggd lampa vilket var användbart men tyvärr så levereras den utan borste. 😂
Dammsugaranslutning följde dock med i förpackningen.
PS. Festool släpper två batterifräsar nu i september men det gick inte att klämma på dem så vi gick på Bosch istället.
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
Stefan Bengtsson skrev:
Jo där har du något..mexitegel skrev:
När jag har nystädat i garaget så har jag två nycklar av varje från 7mm till 36mm men 4 till 6 stycken av 10, 13, 17, 19.😆
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 inlägg
Kom ihåg tumdimensionerna pôjkar...
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
Jag köpte en låda med kamasa spärrskaft och hylsor 10-32 på julrea 1986.Alfredo skrev:
Skaftet har gett upp och locket på lådan med men alla delar finns kvar.
Oerhört flitigt använt så det är lätt otroligt att inget försvunnit.
Du hade tur, att du inte fick tag i dom ledade, Jag har Biltemas o det är sällan man har nån nyttaFredrikR skrev:
Av leden., o dom gångerna man tror man har nytta, så funkar det inte.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Jag kan tipsa om de här för stt skapa profiler i sten. Har i och för sig baraanvänt dem i marmor och kalksten, men borde funka lika väl med granit om de kyls ordentligt.R Robert-san01 skrev:
https://amzn.eu/d/3ihpvnw


